منتديات كيو ون q8-one  

العودة   منتديات كيو ون q8-one > ۝ المنتـدى الــعـــام ۝ > منتدي الفنون الادبيه

 
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 01-18-2010, 09:25 PM
beckham beckham غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Dec 2009
المشاركات: 1,104
حدوتة مصـــــــرية

مـــــــــــــــــــــنرد اش يخاصم القمر السما

مـــــــــــــــــــــنرد اش تدوس البشر بعضها

مـــــــــــــــــــنرداش يموت جوة قلبى نــدا

مـــــــــــــــــــــنرد اش تهاجر الجزور ارضــــا

مـــــــــــــــــــــنرد اش قلبــى جواى يغنـى

الاجراس تدق لصرخة مــــــــــــــــــــــــ يلاد

تــــــــــــــــــــموت حتة منـــــــــــــــــــــى

الاجراس بتعلن نهاية بشر من العبــــــــــاد

دة الحكــــــــــــمة جتلتنى وحيتنـــــــــــى

وخلتنــــــــــــــــــى اغوص فى قلب السر

جلب الكون قبل الطوفــــــــــــــــان مايجى

وخلتنـــــــى اخاف عليكى يا مصــــــــــــر

واحكيــــــــــــــــــــ ـــــــــلك على المكنون

مــــــــــــــــين الى عاقل فينا مين مجنون

مــــــــــــــــين الى مدبوح من الالــــــــــم

مـــــــــــــــين الى ظالم فينا مـين مظلوم

مــــــــــين الى ما يعرفش غير كلمت نعم

مــين الى محنيلك خضار الفلاحين الغلابة

مــــــين الى محنيلك عمار عمالك الطيابة

مـين الى بيبع الضمير ويشترى بية الدمار

مين هوة صاحــــــــــــــــــــــ ــب المسئلة

والمشـــــــــكلة والحكاية والقــــــــــــــلم

رئيت كل شىء وتعبت على الحقيقـــــــة

جابلت فى الطريق عيــــــــــون كتير بريئة

اعرف بشر عرفونـــــــــــــى لا معرفونيش

جبــــــــــــــــلونى وجبلتهـــــــــــــــــــ ـــم

بمد ايدى لك طب ليـــــــــــــة ماتجبلنيش

لا يهمنــــــى اسمك لا يهمنـــــى عنوانك

لا يهمنــــــى لونك ولا ميلادك مكانــــــــك

يهنـــــــــــــــى الانسان ولو ملوش عنوان

يناس ياناس يمكبوتة هية دى الحــــــدوتة

حدوتة مصـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــرية

حدوتة مصـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــرية
__________________
اكتر حاجه توجع في لحظة الفراق حبيبك تلمحة و دموعة رافضة تطلع و كانه حالا فاق علي ايد بتدبحة
و كان ده عادي لا و اقل كمان من العادي و الوقت ده كل في عمر الواحد راح علي الفاضي

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
لا حياة بلا تهييس و لا تهييس بلا حياة
^^ ^^
رابطة "مهيسين "الماجيك[للمهيسين فقط]

=))=))=))=))

رد مع اقتباس
 

الكلمات الدلالية (Tags)
مصـــــــرية, حدوتة


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 04:38 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir