منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   منتدي الفنون الادبيه (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=42)
-   -   حدوتة مصـــــــرية (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=17656)

beckham 01-18-2010 09:25 PM

حدوتة مصـــــــرية
 
مـــــــــــــــــــــنرد اش يخاصم القمر السما

مـــــــــــــــــــــنرد اش تدوس البشر بعضها

مـــــــــــــــــــنرداش يموت جوة قلبى نــدا

مـــــــــــــــــــــنرد اش تهاجر الجزور ارضــــا

مـــــــــــــــــــــنرد اش قلبــى جواى يغنـى

الاجراس تدق لصرخة مــــــــــــــــــــــــ يلاد

تــــــــــــــــــــموت حتة منـــــــــــــــــــــى

الاجراس بتعلن نهاية بشر من العبــــــــــاد

دة الحكــــــــــــمة جتلتنى وحيتنـــــــــــى

وخلتنــــــــــــــــــى اغوص فى قلب السر

جلب الكون قبل الطوفــــــــــــــــان مايجى

وخلتنـــــــى اخاف عليكى يا مصــــــــــــر

واحكيــــــــــــــــــــ ـــــــــلك على المكنون

مــــــــــــــــين الى عاقل فينا مين مجنون

مــــــــــــــــين الى مدبوح من الالــــــــــم

مـــــــــــــــين الى ظالم فينا مـين مظلوم

مــــــــــين الى ما يعرفش غير كلمت نعم

مــين الى محنيلك خضار الفلاحين الغلابة

مــــــين الى محنيلك عمار عمالك الطيابة

مـين الى بيبع الضمير ويشترى بية الدمار

مين هوة صاحــــــــــــــــــــــ ــب المسئلة

والمشـــــــــكلة والحكاية والقــــــــــــــلم

رئيت كل شىء وتعبت على الحقيقـــــــة

جابلت فى الطريق عيــــــــــون كتير بريئة

اعرف بشر عرفونـــــــــــــى لا معرفونيش

جبــــــــــــــــلونى وجبلتهـــــــــــــــــــ ـــم

بمد ايدى لك طب ليـــــــــــــة ماتجبلنيش

لا يهمنــــــى اسمك لا يهمنـــــى عنوانك

لا يهمنــــــى لونك ولا ميلادك مكانــــــــك

يهنـــــــــــــــى الانسان ولو ملوش عنوان

يناس ياناس يمكبوتة هية دى الحــــــدوتة

حدوتة مصـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــرية

حدوتة مصـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــرية

admin 01-20-2010 07:46 AM

لا يهمنــــــى اسمك لا يهمنـــــى عنوانك

لا يهمنــــــى لونك ولا ميلادك مكانــــــــك

يهنـــــــــــــــى الانسان ولو ملوش عنوان


اللانسان بشخصيه ومعمله مع الناس

beckham 01-21-2010 06:01 PM

شكرا لك اسامة لمرورك يا رب تكون عجبتك

lost love 01-21-2010 06:33 PM

لا يهمنــــــى اسمك لا يهمنـــــى عنوانك

لا يهمنــــــى لونك ولا ميلادك مكانــــــــك


يهنـــــــــــــــى الانسان ولو ملوش عنوان

شكرا ليك احمد على الكلمات الرائعه

beckham 01-21-2010 08:59 PM

عفوا ليكي lost يا رب تكون عجبتك


الساعة الآن 08:15 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir