![]() |
هام لكل عضو ومشرف/فضفضه
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
أهه ويارب يعجبكوا كلكوا ياااااااااااااارب [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] الى اعضاء و منسوبي هذا الصرح الجميل [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] في البدايه اود ان اشكركم جميعا دون استثنااء لما فعلا تبذلونه من جهد لصالح هذا المنتدى [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] لا سيما و ان الجميع ذو خلق و احترام لا تختلف عليه جميع المفردات في جميع المنتديات و لما له من اهميه حبيت ان اناقشه مع احبائي علي ان استفيد انا في البدايه و هذا يزيدني شرفا ان اكتسب من الاخرين الاسلوب الراقي في وجهات النظر من الجميع [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] احبتي الاعضاء جميعا و المشرفين والاداريين [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] من المؤكد ان شعور الغيرة من الممكن ان يدفعنا اما الى الامام او الى الخلف ... وموضوع اليوم عن الغيرة فى المنتديات ما رأيكم فى الغيرة بين الاعضاء ؟ [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] ممكن اعضاء يصابوا بالغيرة من عضو او عضوة بسبب مواضيعه او طريقة طرحه لمواضيعه !! وفى اعضاء يصابوا بالغيرة من عضو بسبب رد جميل من عضو او عضوة له !! وهل من الممكن ان العضو او العضوة يتغيروا من احد الاعضاء بسبب موضوعاته او بسبب حب الاعضاء له والاشاده به !! [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] هل من الممكن ان يهجر احد الاعضاء مواضيع عضو بعينه لغيرتهم منه ؟؟ هل هناك ابعاد اخرى لم تتطرق اليها كلماتى من الممكن ان تحدث بسبب الغيرة فى المنتديات وكيف يمكن التحكم فى هذه الغيره ان وجدت ؟؟؟ كيف يمكنك ان تغير من نفسك وتحاول الاستفاده من هذه الغيره ؟؟ لما لا تكون مثله لما لا تحاول ان تكون افضل منه .. الا تستطيع ان تقوم بما يقوم به .. الا تعرف ان تطرح مواضيع مثله دعوه الى كل الاعضاء .. ان اصابتكم الغيرة عليكم ان تتحكموا فيها عليكم ان تاخذوها معكم الى النور وليس الى دروب مظلمه من الممكن ان يتولد فيها الحقد [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] الى كل الاعضاء .. حاول ان تخرج مافى داخلك من غيرة فى موضوعات ترضى بها نفسك ولا تجعل الغيره تؤثر فيك تأثير معاكس .. أنت أيها العضو أو المشرف هل تغار ؟؟؟؟ أحبائي فعلا انا احب الجميع و انا اثق ان الجميع هنا لديه المؤهلات في اسلوب النقاش الهادف نحن هنا من اجل هدف و احد لا نختلف فيه لماذا لا نكون ارقــى واجمل من معاني الكلمات تقبلوه وناقشوه |
والله كلام جميل بس تصدق هاكون غيره مفيده جدا مثلا بين الاعضاء كل عضو يحاول يكون مميز طب هيكون مميز ازى الا عن طريق الردود والموضيع ولم يكون مميز هيطمع وطمه مشروع بان يكون مشرف وهكذا وفى الاخر نستفيد كلنا |
اكيد طبعا فيه غيره وده شيء لازم يكون موجود بس غيره محموده يعنى توجهنا للامام وتدفع كل عضو انه يطلع احسن حاجه عنده وبكده كل الاعضاء يستفادوا من خبرات العضو التانى
|
ونسيت اقولك ان بجد مش مجامله موضوعك جامد يا جوست
|
اقتباس:
كلامك جميل يا أدمن ويارب ده يتحق لان كل الغرض هو تقدمنا في الأسلوب وتقدم المنتدى معنا اقتباس:
الغيره المحموده التي ليس بها أي حقد أو كراهيه وده اللي احنا عاوزينه اقتباس:
ميرسي ليك وأتمنى يكون عجبك الموضوع بجد انا مستني بقية الأعضاء والمشرفين لأعرف ارائهم حول تلك القضيه وشكراً لكم جميعاً |
انت فنااااااااااااااااااااااا ن يا خي
|
الغيرة فى حد ذاتها سيئة وزى ما اتقال فى نوعين من الغيرة النوع الأول : اللى بينم عن الكره والحقد وده مفروض نهائياً ،،، النوع الثانى : اللى بيتمنى أن يكون مثله وأحسن وده معقول إلى حد ما ،،، بس أنا من وجهة نظرى لو الغيرة اللى هتحرك العضو يبقى بلاش منها أصلاً ... ويظل كما هو أفضل بكثير لأن لو الغيرة أصبحت هى المتحكمة فى العضو وهى اللى بتحركه يبقى العضو ده هيتعب كتير ... ومش هيقدم كتير زى العضو النشيط لوحده تسلم ايديك يا جوست ... ومتحرمناش من نقاشاتك الجامدة دى |
أنا بضم صوتى لصوت سيلفر
فعلا طالما الواحد تملكته الغيره يبقى مهما يحاول مش هيقدر يقدم حاجه كويسه طب وليه الغيره أصلا المفروض كل واحد يثق بنفسه وبقدراته ومينشغلش بقدرات الأخرين تسلم جوست على الموضوع الرائع |
اولا يا معلم علي مرسي انك لبيت الطلب ووفيت بالحكم .. ثانيا انا بقول ان الغيره اللى بين أعضاء المنتدى غيره جميله جدا .. انهم بيتمنو يكونو احسن من اعضاء كتير ... وانا عن نفسي بقول بكل صراحه .. انا بغير من بلابل .. ومن ملاك الروح .. و من سيلفر ... بس الغيره اللى اقصدها هي انى أكون محبوب زيهم من اعضاء الماجيك .. وبس وتسلم ايديك يا معلم
|
تسلم ع موضوع يا جوست ومتحرمناش من مواضيعك
|
دايما متعودين منك على المواضيع الجامدة دى منك
انما بالنسبة للموضوع انت عارف رائى وانا قلتهولك قبل كدا لما كنت عندى فاكر ولا ناسى الغيرة شئ جميل جدا بس لما تكون غيرة حميمة بمعنى اننا نغير من بعض للاحسن والافضل مش الغيرة الى تودينا لطريق الخطا بجد انا نفسى اقلك كتيير بس الكل عارف الغيرة المسموحة من الغير مسموحة فى مثل بيقلك العين مش بتكرة الا الاحسن منها بس يكون فى الصح مش فى الغلط لان لو فى الغلط يبقى مش غيرة بقى حقد على الانسان نفسو الافضل المحبة والكلمة الطيبة تقبل مرورى جوست |
| الساعة الآن 01:25 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir