منتديات كيو ون q8-one  

العودة   منتديات كيو ون q8-one > ۝ المنتـدى الــعـــام ۝ > منتدي الفنون الادبيه

 
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 01-24-2010, 10:06 PM
ahmed.dodo ahmed.dodo غير متواجد حالياً
فريق تنشيط المنتدي
 
تاريخ التسجيل: Nov 2009
الدولة: تايه بلا عنوان
المشاركات: 1,217
إرسال رسالة عبر ICQ إلى ahmed.dodo إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ahmed.dodo
افتراضي قصيدة عالمحطة (احمد فواد نجم)

عالمحطة
عالمحطة … عالمحطة
واللي شفته أنا عالمحطة
طلعت الخفة أم شنطة
سلم الأوتوبيس … بنطة
حتة ملعب (بضم الميم ، أي ذات لعب ودلال) … والأكاده (أي بالتأكيد)
في الأوام (القوام) والحسن بطة
هيه خشت درجة أولى
والكراسي بإت (بقت أي أصبحت) منطة
سابوا تانية … وغلب تانية
والأطيع (القطيع) على أولى خطى
اللي يهبش في الجونيلا
واللي يعلى … واللي يوطى
بص واحد ماللي ( من الذين) هما دمهم فلفل وشطة
شاف صنايعي في البريمو
آل له خش هناك يا أسطى
تانية أنسب للي زيك
دي الحقيقة بلاش مغالطة
الأسطى آل له … ياعم روق (بتشديد الواو)
دي الحياة تحب المباسطة
وانت شايف … مش مغمض
حاجة ملبن … حاجة إشطة (قشدة)
والا يعني الكون حيخرب
لو فقير يلهط له لهطة ؟
رد مع اقتباس
 

الكلمات الدلالية (Tags)
(احمد, عالمحطة, فؤاد, نجم), قصيدة

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
قصيدة يا مصر (احمد فواد نجم) ahmed.dodo منتدي الفنون الادبيه 0 01-25-2010 12:09 PM
قصيدة هو شي منه (احمد فواد نجم) ahmed.dodo منتدي الفنون الادبيه 0 01-25-2010 12:00 PM
قصيدة مرحبا (احمد فواد نجم) ahmed.dodo منتدي الفنون الادبيه 0 01-25-2010 11:47 AM
قصيدة أوأه (احمد فواد نجم) ahmed.dodo منتدي الفنون الادبيه 0 01-25-2010 11:43 AM
[شعر] قصيدة يا عرب(احمد فواد نجم) ahmed.dodo منتدي الفنون الادبيه 1 01-24-2010 09:51 PM


الساعة الآن 04:57 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir