منتديات كيو ون q8-one  

العودة   منتديات كيو ون q8-one > ۝ المنتـدى الــعـــام ۝ > المنتدى العام

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 01-14-2010, 05:03 AM
الصورة الرمزية lost love
lost love lost love غير متواجد حالياً
مشرف
 
تاريخ التسجيل: Dec 2009
الدولة: فــ ق ــد الأحبـــة غــربــة ..ولــم يــ ع ــد لـى بــ ع ــدهــم بــلــد
المشاركات: 3,973
افتراضي

عندك حق ياندا مش بقى فى احترام للسن ولا المركز
اللى ممكن الانسان ده يكون فيه
لاكن الدنيا كلها على بعضها وعشان واحد شاف
واحده مش محترمه زييه بيعتبر
الكل كدا ولاكنه مش مدرك ان لسه فى ناس
محترمين لانه فقد احترامه لنفسه
دلوقتى مش بقى فى حاجه اسمها داكبير فالسن
ينصح الصغير ولاكن حتى الناس
الكبيره كمان بيقلدو الاطفال وبيقعدوا على نواصى
الشوارع يعاكسوا الرايح والجاى
خلاص زمن الاحترام ولى لاكن منقدرشى نحكم كدا
لازم يكون فى ناس لسه موجوده
محترمين وعارفين دينهم وشاريعتهم بتتكلم ازاى
وبتحرم ايه وتحلل ايه لاكن دلوقتى
الاغلبيه كل حاجه عندهم متاحه الدنيا دلوقتى بقت
مولد وصاحبه غايب وفى اغنيه هى
شعبى بس كان فيها جمله مؤثره جدا وهى وكانت
*كفايه راجل شايب عايب عاكس واحده وطلعت بنته *
وهى دى الدنيا بمرها من غير حلوها
خلاص الدنيا خربت بناسها
__________________

"... ظـ ل ـم الدنـ ي ـا..."
"...الظـ ل ـم مالـــــي الدنـ ي ـا..."
والعـدل مالوش مكــــان
الـ ن ـاس كلهــــا خايـ ن ـة
والانســان مبقاش إنســان
ظـ ل ـم النــاس للـ ن ــاس
عـــــدى حدوده خــلاص
لابقـى فيه إخـــــــلاص
"ولا بقـــــىفيه أمــــــان"

[-O<=(([-O<
رد مع اقتباس
  #2  
قديم 01-14-2010, 05:57 AM
gollom gollom غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Dec 2009
المشاركات: 18
افتراضي

بجد انا مبسوط اوى ان البنوتات بيشاركوا ف الموضوع وبيدوا رايهم بوعى وادراك وده اهم شئ لانه بيحميهم من خطر الوقوع ف المصيده
وانا برجع اشارك تانى عشان ده طلب من حد عزيز عليا اوى ------

وممكن اقول حاجه : الموضوع كله انت --- انت ممكن تدى لنفسك فرصه انك تقع ف المصيده دى ولو وقعت فيها ممكن متعرفش تطلع منها بجد لانها ادمان والله وهتحس انك عاوز تتعالج منه ---- فانصح نفسى قبل ما انصح حد يا ريت متقربش من ده --- متختبرش نفسك لان الشيطان بنسبه كبيره هيغلبك فمتحطش نفسك ف موقف اختيار بين الحاجات دى وعدمها خليك بعيد احسن وخلى عندك ثقه بالله وايمان بقوه ف نفسك تطلعها وقت اللزوم ----- وربنا بعافينا كلنا

واخر حاجه لو انت حاسس انك ممكن تقع ف الغلط نصيحه متقعدش لوحدك خلى فكرك دايما ف ربننا
حط خلفيه اسلاميه دينيه ايه قران وكمان لو قدرت تشغل قران وانت شغال ع الجهاز يبقى افضل

اضعف الايمان ف برامج بتحجب المواقع الاباحيه ممكن تشوفها وتسطبها ع جهازك ----- وان شاء الله خير

ويا ريت كل حد عنده حل يقوله عشان نوصل لنتيجه ويمكن حد يهتدى ع كلامك تاخد ثوابه
__________________
الحنين ...تذكر لمشاعر انتحرت في زحمة الحياة..

همسه ...اسر ... ضحى

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
رد مع اقتباس
إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
........, للاباحيه, معنا, حمله

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
لحن عود سورى راقى حمله بلا تردد ابو هان دنيا الجوال 0 03-22-2010 06:13 AM
لحن عود روعة حمله نغمة لجوالك ابو هان دنيا الجوال 0 03-20-2010 02:09 PM
حملة لايقاف المواقع الاباحية بمصر ... لا للاباحيه ..."شارك معنا" night_fox المنتدى العام 10 05-06-2009 07:38 PM
حمله ليكن حجابك صح...انتي احلي بحجابك كونان عالم حواء 7 12-05-2008 11:41 PM
اسهل 100 جمله انجليزيه admin المنتدى العام 3 08-17-2008 12:41 PM


الساعة الآن 09:39 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir