![]() |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
فين الماجيكاوية ؟ انتو نمتو من اول الموضوع ولا ايه ؟ اسفة بس كنت متخيلة حلاقي همم اعلى من كده وكنت فاكرة مش حلاحق عالردود في الموضوع ده مش علشان موضوعي لا......... علشان دي مشكلة بتقابلنا كلنا حتى انا عامة انا مش بياس بسهولة ............... وكمان نفسي طويل الحمد لله ممكن نقول النهاردة ايه هو معنى التوبة ؟ التوبة هي الرجوع من اي حاجة تغضب ربنا .............................> لاي حاجة بترضي ربنا وبيحبها من عباده التوبة هي هداية من عند ربنا ، وهي تعتبر الدرع الواقي من الياس والقنوط من رحمة ربنا سبحانه وتعالى التوبة هي اول سطر بنكتبه في حياتنا الصح اللي المفروض مفيهاش الذنوب اللي كنا بنعملها التوبة هي بداية عهد جديد مع ربنا اننا نسيب الذنب ده علشان خايفين من ربنا وعلشان بنحبه التوبة هي بداية الحياة الصح التوبة هي احساسنا بالندم عاللي عملناه هي دموع اخر الليل والناس كلها نايمة هي رغبة في التغيير والتحويل للاحسن والافضل وهي قبل كل ده :- اننا نوقف الذنب وفورا
__________________
(*)المفكره :-"الماجيكاويه(*) ليلجأ العاصي إلى حرم الإنابة ...
وليطرق بالأسحار باب الإجابة ... ما صدق صادق و رد ... ولا أتى الباب[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] مخلصا و صد |
![]() |
| الكلمات الدلالية (Tags) |
| الصريح بس يدخل |
| أدوات الموضوع | |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| عايش حياته | admin | منتدي الفنون الادبيه | 0 | 11-15-2009 05:32 AM |
| عايش بـ قلب مجروح | البرنس الوحدانى | الابداعات الفنيه للاعضاء | 5 | 09-14-2009 11:44 PM |
| لو عايز تسمع إسمع لو مش عايز متسمعشي!! | karmen | المنتدى العام | 8 | 09-12-2009 01:04 PM |
| كيف تتوب الى الله | Elmjeck | منتدى نور الإيمان | 1 | 03-01-2009 03:25 AM |
| عايز رايكم | wushuman2020 | منتدي تطوير المواقع والمنتديات | 3 | 09-11-2008 04:41 AM |