منتديات كيو ون q8-one  

العودة   منتديات كيو ون q8-one > ۝ المنتـدى الــعـــام ۝ > المنتدى العام

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 01-05-2010, 03:37 AM
أشلاء قلب أشلاء قلب غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Jan 2010
الدولة: مصر - المنوفية
المشاركات: 162
افتراضي

مواضيعك ملهاش حل بتخلي الواحد يرد حتى لو بيقاوم نفسه انه ميردش

- إذا اظلم قلبك بذنب تسلل الشيطان اليه دون ان تلمحه ،
واذا اضاء بطاعه توارى لان السارق لا يظهر في ليلة مقمرة .

المهم ان قلبك يصحى بسرعة ويكتشف ان الشيطان دخله من حتة صغيرة اوي علشان يوصل لحاجة كبيرة اوي اوي
*******

- إذا فرغت من عملك الصالح فاستودعه خزانه الأسرار ، وضع عليه
قفل الإخلاص فإنك لا تأمن الشيطان على عملك لعله سطا عليه ،
فأرجه من ديوان السر إلى ديوان العلن ، فيسجل العمل في السيئات
وقد ظننت أنه سُجل في الحسنات .

صح زي ما قال admin
اعمل الخير وارميه البحر
*******

- إذا تأملت عقارب ساعتك تجد انها بالفعل عقارب...
تلدغ وقت ملئها بالذنوب وتأمن شرها عند ملئها بالطاعات
وتكون منها على حذر وقت الفراغ ..

نعم الوقت : فعلا نعمة فظيعة عمر الانسان ما فكر ازاي يستغلها الا بعد ما تضيع منه ويرجع يقول ياريت

*******
- اذا فاتك شهود صلاة الفجر فانتقم من شيطانك انتقاما يؤلمه ،
فيحذرك ويخاف الاقتراب منك ، وذلك بصيام اليوم الذي ضيع عليك
فيه صلاة الفجر ، أو قراءة جزء من القرآن الكريم زائد عن وردك
اليومي ، أو أداء أي عبادة مما تجد فيها النفس مشقة وتعب ،
وكلما عظمت المشقة زاد الشيطان غيظا ، فقابل كل ضربة منه
بضربه ، وكل غفلة بيقظة ، وكل سقطة بنهضة ، تنج من كيده
وتسلم من أذاه .

ما شاء الله ده كلام جميل جدا مقدرش اقول حاجة عنه.... ودي بقى بلا تعليق

__________________
(*)المفكره :-"الماجيكاويه(*)

ليلجأ العاصي إلى حرم الإنابة ...
وليطرق بالأسحار باب الإجابة ...

ما صدق صادق و رد ...
ولا أتى الباب
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] مخلصا و صد
رد مع اقتباس
  #2  
قديم 01-06-2010, 07:45 AM
vindiesel vindiesel غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Feb 2009
الدولة: اسطنها
المشاركات: 1,309
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى vindiesel
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أشلاء قلب مشاهدة المشاركة
مواضيعك ملهاش حل بتخلي الواحد يرد حتى لو بيقاوم نفسه انه ميردش

احم احم

متكسفنيش بقى وبلاش احراج

ههههههههههههههههه

تسلمى على المرور
__________________
من النهارده مفيش توقيع
الفيلا بتاعتنا هى التوقيع

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
رد مع اقتباس
إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
مــنـثــورة, كــلمــات

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 05:34 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir