منتديات كيو ون q8-one  

العودة   منتديات كيو ون q8-one > ۝ الاسره والمجتمع والتعليم ۝ > عالم حواء

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #11  
قديم 11-22-2009, 02:21 PM
ELMAGIC MHE ELMAGIC MHE غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Nov 2009
الدولة: بلدنا الواسعه
المشاركات: 265
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ELMAGIC MHE
افتراضي

الموضوع بصراحه جامد وتسلم ايدك
ونشكرك جميعا علي الموضوع
وانك فتحتي موضوع ذي ده
:-ss:-ss:-ss:-ss:-ss:-ss
رد مع اقتباس
  #12  
قديم 12-03-2009, 08:53 AM
THE STAR THE STAR غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Dec 2009
الدولة: EGYPT
المشاركات: 580
افتراضي

الحجاب اللي احنا عارفينو من القران ومن السنه
هوه الحجاب الساتر للعورات
يعني ماكونش لابسه حجاب ولبسي مش عارفه شكلو عامل ازاي
سواء ضيق.. قصير.. يبقى حجابي فقد قيمتو وهدفو في ستر العورات
وحمايتي من ضعاف النفوس
لكن للاسف في دلوقتي بنات كتير قوي بتلسو من باب التغيير
من باب الانسياق وراء الموضه ..تلبسو في رمضان وتقلعو بعدين !!!
كل دي مستجداات على الحجاااب والمحجباات

اما بخصوص ان في فمصر اماكن عامه تمنع دخول المحجبات
لو فيه فعلا كده في بلد عربي مسلم ... يبقى مش من حقنا نلووم على الاجاانب
لما يهينونا كمحجباات ويجرحو فينا ويسمونا ارهابيين
اذا كانت بلدنا بلد مسلم رفضنا يبقى احنا مستنيين الغرب يعترف بينا ؟؟
تحياتي
رد مع اقتباس
  #13  
قديم 12-07-2009, 03:48 AM
karmen karmen غير متواجد حالياً
مراقبه القسم العام
 
تاريخ التسجيل: Mar 2009
الدولة: دايخه في دنيا بايخه
المشاركات: 15,237
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة admin مشاهدة المشاركة
الحجاب ده بيصون المرأة ومش ضدها ابدا


(يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِيماً* لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا * مَلْعُونِينَ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا * سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا * (الأحزاب : 59 -62
طبعاً يا أسامه
وصدق الله العظيم
شكرا على مرورك
رد مع اقتباس
  #14  
قديم 12-07-2009, 03:52 AM
karmen karmen غير متواجد حالياً
مراقبه القسم العام
 
تاريخ التسجيل: Mar 2009
الدولة: دايخه في دنيا بايخه
المشاركات: 15,237
افتراضي

ميرسي كتير ليك يا أبو عاليه عالمرور العطر

التعديل الأخير تم بواسطة karmen ; 12-07-2009 الساعة 03:56 AM
رد مع اقتباس
  #15  
قديم 12-07-2009, 03:54 AM
karmen karmen غير متواجد حالياً
مراقبه القسم العام
 
تاريخ التسجيل: Mar 2009
الدولة: دايخه في دنيا بايخه
المشاركات: 15,237
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the star مشاهدة المشاركة
الحجاب اللي احنا عارفينو من القران ومن السنه

هوه الحجاب الساتر للعورات
يعني ماكونش لابسه حجاب ولبسي مش عارفه شكلو عامل ازاي
سواء ضيق.. قصير.. يبقى حجابي فقد قيمتو وهدفو في ستر العورات
وحمايتي من ضعاف النفوس
لكن للاسف في دلوقتي بنات كتير قوي بتلسو من باب التغيير
من باب الانسياق وراء الموضه ..تلبسو في رمضان وتقلعو بعدين !!!
كل دي مستجداات على الحجاااب والمحجباات

اما بخصوص ان في فمصر اماكن عامه تمنع دخول المحجبات
لو فيه فعلا كده في بلد عربي مسلم ... يبقى مش من حقنا نلووم على الاجاانب
لما يهينونا كمحجباات ويجرحو فينا ويسمونا ارهابيين
اذا كانت بلدنا بلد مسلم رفضنا يبقى احنا مستنيين الغرب يعترف بينا ؟؟

تحياتي
والله عندك حق يا ستار
احنا كمسلمين اللي عاملين كده في نفسنا
ومش من حقنا بعد كده نلوم الغرب أبدا
لا يغير الله ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم
تسلمي يا ستار عالمرور العطر
رد مع اقتباس
  #16  
قديم 12-07-2009, 04:15 AM
golden man golden man غير متواجد حالياً
رئيس فريق التنشيط
 
تاريخ التسجيل: Mar 2009
الدولة: مصر
المشاركات: 5,278
افتراضي

بسم الله الرحمن الرحيم
(يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِيماً* لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا * مَلْعُونِينَ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا * سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا *
صدق الله العظيم
الكلام مفسر نفسه
رد مع اقتباس
  #17  
قديم 12-07-2009, 04:18 AM
karmen karmen غير متواجد حالياً
مراقبه القسم العام
 
تاريخ التسجيل: Mar 2009
الدولة: دايخه في دنيا بايخه
المشاركات: 15,237
افتراضي

أكيد يا جولدن
ميرسي كتير على مرورك العطر
رد مع اقتباس
  #18  
قديم 12-11-2009, 05:14 AM
الفهد العربى الفهد العربى غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Dec 2009
الدولة: مصر
المشاركات: 23
افتراضي

الحجاب عفة وطهارة وليس ارهاب
وانا اشكر جميع اخوانى المجبات واحثهم على المداومة على ارتداة
واحارب كل من يقف ضد ارتداء الحجاب
رد مع اقتباس
  #19  
قديم 12-12-2009, 11:25 PM
karmen karmen غير متواجد حالياً
مراقبه القسم العام
 
تاريخ التسجيل: Mar 2009
الدولة: دايخه في دنيا بايخه
المشاركات: 15,237
افتراضي

اكيد يا محمود واحنا كلنا معاك
ميرسي كتير ليك عالمرور الجميل
رد مع اقتباس
  #20  
قديم 12-21-2009, 02:51 AM
الطائر المهاجر الطائر المهاجر غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Dec 2009
المشاركات: 4
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى الطائر المهاجر
افتراضي

الله يبارك فيكي
ياكارمن ويبعديك عن الشيطان
__________________
لااله الاالله محمد رسول الله
رد مع اقتباس
إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
للإرهاب؟؟!!, موضه, الحجاب, تدين

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
**موضه البناطيل** vindiesel سلة المحذوفات 1 02-01-2010 06:43 AM
تورته اخر موضه لمحه حب الصـــور ومقاطع الفيديو 12 11-26-2009 11:34 PM
صورة البنات قبل الحجاب وبعد الحجاب !! prince of alex سلة المحذوفات 1 10-25-2009 05:38 AM
صور بيجو من الآخر admin الصـــور ومقاطع الفيديو 4 07-10-2009 11:48 PM
بيجو admin الصـــور ومقاطع الفيديو 7 07-10-2009 11:39 PM


الساعة الآن 05:26 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir