![]() |
|
#10
|
|||
|
|||
|
بصوا بقى انا كده تقريبا فهمت الموضوع كله
وبجد والله بدعيلك من كل قلبى يا اشلاء القلب ربنا يجزيكى عنا خيرا ان شاء الله امين وانا راييى فى موضوع التوبه ده يتلخص فى كلمه واحده بس تفسيرها كلام كتييييييييييييييييييييييي يييييييييييييير النفس هذه الكلمه هى العائق الاساسى "ان لم يكن الوحيد" لتأخير التوبه ولو تأملنا هذه الكلمه البسيطه لوجدنا انها تحتوى على كلمات كثيره جدا يطول شرحها بس انا هعلق بالكلمه دى على كلام رامى بس رامى قال ان الصحبه من ضمن الاسباب وانا بقوله لو كانت نفسك كويسه مكنتش هتفضل على علاقه باصدقاء السؤ"الصحبه الوحشه" رامى كمان قال الشيطان من ضمن الاسباب وانا بقوله برضه لو نفسك كويسه كانت هتقدر تقاوم الشيطان وطبعا زى ما احنا عارفين ان النفس اماره بالسؤ وطبعا ده مش كل الشرح لمعنى الكلمه دى بس حاجه تمشى دلوقت لحد ما نشوف النقاش هيوصلنا لحد فين وارجو انى اكون كده فهمت الموضوع وقدرت اوصل وجهه نظرى المتواضعه وانا هتابع الموضوع برضه وليا عوده تانيه وتالته ومليون ان شاء الله
__________________
من النهارده مفيش توقيع
الفيلا بتاعتنا هى التوقيع [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] |
| الكلمات الدلالية (Tags) |
| الصريح بس يدخل |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| عايش حياته | admin | منتدي الفنون الادبيه | 0 | 11-15-2009 05:32 AM |
| عايش بـ قلب مجروح | البرنس الوحدانى | الابداعات الفنيه للاعضاء | 5 | 09-14-2009 11:44 PM |
| لو عايز تسمع إسمع لو مش عايز متسمعشي!! | karmen | المنتدى العام | 8 | 09-12-2009 01:04 PM |
| كيف تتوب الى الله | Elmjeck | منتدى نور الإيمان | 1 | 03-01-2009 03:25 AM |
| عايز رايكم | wushuman2020 | منتدي تطوير المواقع والمنتديات | 3 | 09-11-2008 04:41 AM |