منتديات كيو ون q8-one  

العودة   منتديات كيو ون q8-one > ۝ المنتـدى الــعـــام ۝ > المنتدى العام

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 07-21-2009, 08:20 PM
الملاك البرئ الملاك البرئ غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Jul 2009
المشاركات: 38
جدبد(الماجيك) حوار بين جيلين (معاكسة البنات للأولاد) شاركونا ياشباب

حوار الاخلاق بين جيلين الامس واليوم. ابتهال والملاك البرئ






ابتهال: السلام عليكم يا ملاكي ازيك واحشاني قوي






الملاك البرئ: وعليكم السلام ورحمه الله






ازيك انتي اختي ابتهال






ابتهال: الحمدلله نحمده ونشكره






الملاك البرئ: شفتي اللي حصل امبارح






ابتهال: حصل ايه خديتيني






الملاك البرئ: كنت باتفرج علي التليفزيون






وكان في موضوع خطير






ابتهال: عن ايه الموضوع




انا ما شفتش




الملاك البرئ: انتي اتخديتي من اللي حصل ولسه ما حكتهوش



امال لما اقولك ها تعملي ايه




ابتهال: قولي بسرعة حصل ايه



الملاك البرئ: البنات بتعاكس الشباب والشباب زعلانين تتصوري



ابتهال: يا خبر اسود هي حصلت



الملاك البرئ: للاسف الشديد جدا حصلت والاسواء ان الشباب




بيقولوا




فين امهاتنا بتاعة زمان تيجي تتفرج



ابتهال: يايا حسرتي على الزمن الجميل



الي كانت فيه البنت تخجل



هيتفرجو على ايه يا حسرة على وقاحة البنات



الملاك البرئ: احكيلي اختي ابتهال علي الزمن ده وقوليلي ايه اللي حصل



ابتهال: احكيلك عني الظاهر ان انا ما كنتش بنت



الملاك البرئ: امال كنتي ايه



ابتهال: انا كنت راجل ماشي في الشارع مافيش حد يستجري يهوب ناحيتو مش خوف لا
لا


ده احترام



يا اختي الي يحترم نفسه الناس تحترمو



الملاك البرئ: يعني مش كنتي بتعاكسي الشباب زي دلوقتي



ابتهال: ده حتى زوجي فضل 4 شهور متردد ازاي يفتح معايا موضوع الزواج مش خوف لا لا


ا احترام




انا اعاكس اعوذ بالله ده انا ما تعاكستش




مش يمكن وحشة وان مش شايفة نفسي ههههههههههههههه




الملاك البرئ:
يا سلام فين البنات الا بيوقفوا الشاب من دول وبتاخد منه نمرة تليفونه



وعادي



ابتهال: ربنا يعافينا ويعافي اولادنا يارب



الملاك البرئ: اقولك علي حاجه



ابتهال: قولي



الملاك البرئ: ايه رايك ناخد راي البنات والشباب




معانا في حوارنا




ابتهال: والله فكرة جميلةمنك يا قمر مصر



الملاك البرئ: تنفذيها معايا ياشمس الجزائر



ابتهال: معاك ظالمة أو مظلومة



الملاك البرئ: ان شاء الله مادمنا في الحق بنتكلم فاكيد الكل معانا



ابتهال: هنشوف أعضاء مجموعتنا الجميلة هيقولو ايه



الملاك البرئ: تعالي ننده عليهم ويشاركونا في الحكايه دي بين قدمنا وحدثنا



وهل اختلاف الاجيال ممكن يعمل الفجوه دي ونشوف العادات الغريبه



بين شباب اليوم و
الامس



ابتهال: يالله مستنيين ارءكم في المعاكسة الي تقلبت احنا رافضين المعاكسة القديمة تطلع


لينا معاكسة جديدة



الملاك البرئ: استني انتي خليهم هما يقولوا




رد مع اقتباس
  #2  
قديم 07-21-2009, 09:00 PM
الماجيك الماجيك غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Mar 2008
المشاركات: 551
افتراضي

الدنيا حالها اتقلب

ومبقتش تفرق بنت من ولد

ده البنات بقت جريئة عن الولاد

شكلنا احنا اللى هنخاف نتعاكس
رد مع اقتباس
  #3  
قديم 07-21-2009, 10:35 PM
الصورة الرمزية Silver
Silver Silver غير متواجد حالياً
*_* عـدو المرأة *_*
 
تاريخ التسجيل: Feb 2008
الدولة: مـــــــــ ام ـــــصــــ الدنيا ـــــر
المشاركات: 5,052
إرسال رسالة عبر MSN إلى Silver إرسال رسالة عبر Yahoo إلى Silver
افتراضي

موضوع جميل جداً

وفكرة أجمل للنقاش

وسأضع هذا الفيديو

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


لفتح جوانب الحوار الأخرى

وسأجهز ردى للنقاش فى هذا الموضوع

أتمنى من الجميع التفاعل فى هذا الموضوع

ومشكورة الملاك البرئ لطرح لهذا الموضوع الهام

ومرحباً بك معنا فى منتدى الماجيك بين أخوانك وأخواتك


__________________
رأيت الهَم في الدنيا كثير ... وأكثره يـكون مــن النساء

فلا تأمن لأنثي قــط يوما ... ولوهبطت عليك من السماء

رد مع اقتباس
  #4  
قديم 07-21-2009, 11:14 PM
الملاك البرئ الملاك البرئ غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Jul 2009
المشاركات: 38
افتراضي

السلام عليكم ورحمه الله

اخويا الماجيك الخوف هنا مش بنت بتعاكس ولد وله ولد بيعاكس بنت

الخوف بقي في اساس تربيه نعلم اولادنا دينيا صح لاانت تخاف وله غيرك يخاف

شكراا لمروك الرقيق لموضوعي الماجيك
رد مع اقتباس
  #5  
قديم 07-21-2009, 11:27 PM
الملاك البرئ الملاك البرئ غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Jul 2009
المشاركات: 38
افتراضي

السلام عليكم ورحمه الله

شكرااا لك اخي سيلفر بمروك الاكثر من رائع لموضوعي

وتدعيمه بهذا المقطع من الفيديو لتوضيح اكثر

لما وصل ايه حال الشباب في التدني الاخلاقي والوصول لمستوي من عدم الاحترام لمشاعر الغير

وخاصه عندما تتخلي البنت عن اجمل صفه بها وهي الحياء

وهي بالفعل دعوه للنقاش النزيه بين شبابنا من الجنسين للوصول معا لمبداء الاحترام المتبادل بيننا

بارك الله فيك اخي سيلفر
رد مع اقتباس
  #6  
قديم 07-23-2009, 12:45 AM
الصورة الرمزية admin
admin admin غير متواجد حالياً
TO BE OR NOT TO BE
 
تاريخ التسجيل: Feb 2008
الدولة: عايش على النت
المشاركات: 31,162
افتراضي

اهلا اختى معاك معنا فى المنتدي

انا من رائى المتواضع


ان السبب فى الكلام ده

هو التربيه والانتفاتح على الغرب


التربيه اساس كل شئ

ييعنى فى التعليم الوزراره اسمه

وزراره التربيه والتعليم


يعنى التربيه اولا

ثانيا وده الاهم والاخطر

الانفتاح على الغرب

ومشاهده التلفز والقنوات الغربيه

ويتاثر المشاهد بما يرى وبحاول يقلد


اللهم ما احفظنا






__________________
رد مع اقتباس
  #7  
قديم 07-23-2009, 01:09 AM
eltohamy eltohamy غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Feb 2008
المشاركات: 891
افتراضي

تسلم ايدك اختى على الموضوع

الاساس فى ذلك هو التربيه
__________________


عروض الرسايل من ڤودافون
رد مع اقتباس
  #8  
قديم 07-23-2009, 10:28 AM
الملاك البرئ الملاك البرئ غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Jul 2009
المشاركات: 38
افتراضي

السلام عليكم ورحمه الله

الشكر لكم جميعا اخي adminوللمنتدي الرائع

اولا التربيه عامل اساسي في البدايه ولكن مع دعمها بالدين تاكد انها ستكون تربيه

لا تنفع معاها اي اعلام مسيئي غربي كان ام عربي الدين حمايه من الكل

شكرااالك ولرئيك اخي الهادف معي بالموضوع


رد مع اقتباس
  #9  
قديم 07-23-2009, 10:41 AM
الملاك البرئ الملاك البرئ غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Jul 2009
المشاركات: 38
افتراضي

السلام عليكم ورحمه الله

شكراالمروك الطيب اخي التهامي

ورايك بان التربيه هي العامل الاساسي للتقويم صحيح

شكرااا جدااا لك

رد مع اقتباس
  #10  
قديم 07-24-2009, 06:00 AM
karmen karmen غير متواجد حالياً
مراقبه القسم العام
 
تاريخ التسجيل: Mar 2009
الدولة: دايخه في دنيا بايخه
المشاركات: 15,237
افتراضي

لالالالالالالالالالالالا
مش معقول توصل لدرجة ان البنات هما اللى يعاكسوا الولاد
انا الحمد لله مشفتش كده ومش عاوزه اشوف
لأن البنت منغير حيائها متبقاش بنت
بس فعلا البنات اتغيروا كتير عن زمان
ربنا يحفظنا ويحمينا ويستر كل بنات المسلمين
بس فعلا زى ما قالوا التربيه هى اساس كل شئ
لو البنت متربيه تربيه محترمه وقويمه ظروف الحياه وتغيرات المجتمع مش هتقدر تغيرها معاها
التربيه السليمه اساس كل شئ
شكرا ليكى الملاك البرئ على طرح هذا الموضوع للنقاش
رد مع اقتباس
إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
ياشباب, جيلين, حوار, شاركونا

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
دلع البنات البنات سيئة فية ولكل واحدة وقتا مأديا admin منتدي الفنون الادبيه 2 07-28-2010 06:30 AM
ياشباب....من تختار؟؟ l0stl0ve المنتدى العام 6 12-28-2009 05:59 AM
الله لو البنات حكمت العالم هتبقي عسل ونبي البنات دول عسل amira abdo سلة المحذوفات 2 10-01-2009 09:10 AM
ياشباب العرب اتحدوو THE KING عالم ادم 0 08-10-2008 08:43 PM
حوار مع نجم هيمة فرج صدى الملاعب العربيه والعالميه 2 06-26-2008 12:35 PM


الساعة الآن 04:23 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir