![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
|
اذاعة الشباب والرياضه ...من القاااهرة
المذيعه خفيفة الظل وهي تضحك بسخافه طبعا :: مساء الخير اعزائي المستمعين بنرحب بيكم علي موجات اذاعة الشباب والرياضه علي موجات ال fm وبنرحب بضيفنا نجم نادي الزمالك وحامي الحمي والوحش ....كابتن عبد الواحد السيد او(( حوحي )) عبد الواحد :: اهلا بيكي يا قطه وبرحب بالساده المستمعين ويارب اكون ضيف خفيف علي ((ودانهم )) المذيعه :: يبدو ان في اتصال تليفوني ..... الووووووووووووووووووووووو وو ايوة مين اهلا اهلا مساء الخير عبد الواحد بنباهته المعهوده :: اهلا ياطارق ازيك يا حبيبي يا عمري انا كلي جراح ....معانا يا جماعه كابتن طارق التعيس طارق:: ازيك يا عبد الواحد مساء الخير وكل سنة وانتم طيبين بمناسبة عيد تحرير سيناء ناقص له حوالي 6 شهور عبد الواحد :: ازيك يا حبيبي عامل ايه من غيري طارق :: الحمد لله ...انت عامل ايه واخبارك ...... وطبعا فاصل رخم وغتت بعد كده من السلامات والتحيات .....الي ان انتهت المكالمه ههههههههه((دي المذيعه طبعا )) : ياريت يا كابتن عبد الواحد تحكي لنا موقف طريف بينك وبين كابتن طارق ؟؟ عبد الواحد السيد (( بيضحك وفاتح لي بقه مترين لما كان حيبلع طيارة طراز اباتشي معدية فوق مبني الاذاعه )): لا المواقف كتير جدا ...بس في موقف هههه جميل اوي حصل مع طارق من سنتين في مرة ((والكلام لسه مع عبد الواحد السيد )) كان استاذ مرتضي منصور طلب طارق عنده في الفيلا ..كان لسه راجع لرئاسة النادي وقتها وكان عايزطارق يجدد ويمضي لنادي الزمالك ....لكن طارق كان موقع للاهلي من كذا شهر ((واحنا عارفين )) فلقيت طارق بيتصل بي ....وقاللي الحقني يا وحيد انا في فيلا مرتضي وعايزني اجدد ومش عارف اهرب منه اتصرف بقي وخلصني منه وفعلا رحت له الفيلا وقدرت اهربه من بين ايد مرتضي ____________________________ باقي الموقف ........ان الاستاذ عبد الواحد توجه بالفعل لطارق في فيلا مرتضي منصور .....وفجاة تلقي طارق مكالمه هاتفيه خرج علي اثرها لحديقة الفيلا ....ليفاجئ الجميع بهروبه من الفيلا ... المكالمه في اول المقال ليست من وحي خيالي .....بل هي مادار اول امس الجمعه في احد برامج اذاعة الشباب والرياضه ...... ____________________________ الان دعونا نسال ؟؟؟؟ هل لاعبين بهذه الاخلاق قادرون علي العوده بنادي الزمالك لمساره المعتاد !!!!! هل يمكننا ان نثق في لاعبين لديهم هذه الطريقه في التفكير ؟؟؟؟ ما كل هذا الكم من التبلد واللامبالاة ....اللاعب الذي من المفترض انه احد اللاعبين المهمين داخل الفريق وواحد من قلة تعد علي اصابع اليد الواحد ...تري فيهم الجماهير بصيصا من الامل .....يحكي هذه الروايه وهو يضحك من كل قلبه اهو لا يفهم ان مافعلة جريمة في حق ناديه ؟؟؟؟؟ او انه يفهم ذلك ولكنه لا يهتم ؟؟؟؟؟ السؤال الاهم .................... هل مازلنا بعد كل ذلك نري الكارثه ونحصرها في اسم مدير فني ؟؟؟؟؟؟ قلتها كثيرا وساكررها لمرات ومرات .................. لقد تغير كل شئ في نادي الزمالك .....مجالس ادارات ومديرين فنيين ....ومع ذلك لم ينصلح الحال ؟؟؟؟ هل ننظر ولو لمرة اللي سبب المصائب الحقيقي مجموعه من المرتزقه ....فقدوا ابسط معاني الانتماء ..... هان عليهم ناديم فهانت عليهم انفسهم ..........ومع ذلك نهتف لهم ونصنع منهم نجوما هذا اللاعب اكتفي طوال الفترة الماضيه بالتناحر عبر صفحات الجرائد مع زميله الذي يلعب في نفس مركزه وتبادل الثنائي الفاشل الاتهامات عبر كل وائل الاعلم وكانهم يحققون لناديهم بطولة كل يوم !!!!! وهناك من يعشق التمرد ........ وهناك من لا يهتم سوي بالترضيات .... وهناك من هان عليه تاريخه واسمه فجعل من اسمه اضحوكه وهناك من يلعب لنفسه فقط ....لا يهتم ولا يفكر في القميص الذي يتشرف بارتداؤه ولا في الملايين التي تحترق من الالم كل يوم بالله عليكم ....اذكروا لي اسم رجل قادرعلي صنع المجد بمجموعه من اشباه الرجال رجاااء ...انقذوا الزمالك وطهروه من كل شخص يظن انه صاحب فضل علي نادي الزمالك انقذوه ..... من كل شخص يظن انه قادر علي لي ذراع نادي الزمالك انقذوه ....انقذوه ..... انقذوه تيتوس |
|
|