منتديات كيو ون q8-one  

العودة   منتديات كيو ون q8-one > ۝ المنتـدى الــعـــام ۝ > اضحك من قلبك

 
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 03-19-2009, 12:36 AM
الصورة الرمزية radwan
radwan radwan غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Aug 2008
الدولة: مصر ام الدنيا
المشاركات: 1,682
افتراضي صعيدى دخل امتحان العربى جاله كده فى الورقة

واحد دخل امتحان عربى 0000 جاتلة فى الورقة
اعرب الجمل الاتية
1- ( سور الصين العظيم ) ؟
2- ( مرض جنون البقر ) ؟


اخينا تنح شويه ... وبعدين راح قايل ....

اجابة البتاعه الأولانيه :- ( سور الصين العظيم )

سور : هو البتاع اللي ينط من فوقه الحرامي عشان يخش البيوت ويسرق

الصين : نوع من انواع الادوات المنزليه ... بس نوع مفتخر ... الطقم بيوصل ل 100 جنيه في العتبه

العظ : لما بيخش عليك حيوان بيعمل كده ... واشهر حيوان معروف بالحاجه دي ... هو الكلب

يم : تقريبا والله أعلم ... بحر او حاجه كده

يعني الجمله كلها معناها :
لما ينط *_----------_* من فوق سور ... عشان يسرق طقم صيني .... الكلب هايعضه .. في البحر


اجابة البتاعه التانيه :- ( مرض جنون البقر )

مر : دي الحاجه اللي طعمها بيجيب مراره في الحلق .... ويخليك تفصل دماغك قوام

ض : تقريبا حاجه زياده ... شوية حبر في الورقه ولا حاجه ... مالهاش لازمه من الاعراب

جن : اللهم احفظنا من العفاريت والجن والحركات دي يارب ... احنا ناقصين مزاوله

ون : دي اصلا انجليزي ... ومعناها ( رقم واحد ) ... لغات انا برضه

ألب : دي جبال موجوده في بلاد بره ... وجبال عاليه قوي ... بتاع 200 كيلوجرام فوق سطح برج الجزيره

قر : ليها معنيين حسب الجمله ذات نفسها
المعنى الأولاني : الحسد والقر والكلام ده .... ودي مش راكبه على الحوار بتاعنا

التاني : اختصار لكلمة ( قرنفل ) ... على طريقه المعلم ( رضا ) .... ---> انا باقص الكلا .... الكلام يعني

ودي راكبه في الحوار ده ...

يبقى معنى الجمله دي :
المراره لما تجيلك .. هات جني ( نمبر وان ) .. عشان يطلع جبال الألب ... ويجيبلك قرنفلايه
__________________
افضل 15 مشارك


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
رد مع اقتباس
 

الكلمات الدلالية (Tags)
امتحان, العربي, الورقة, جاله, صعيدى


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
الفرق بين المدير العربي والمدير الغربي EzAt99 اضحك من قلبك 6 04-22-2020 08:30 AM
يويتوب العربى شاهد يوتيوب العربى الان 200000000 فيديو أون لاين الشاطر كوكو منتدي العاب الكمبيوتر 0 09-27-2010 09:13 PM
صعيدى بيعاكس واحدة بالانجليزى!! manolly سلة المحذوفات 1 08-10-2010 08:27 AM
الورقة اللى جننت البنات salma اضحك من قلبك 9 05-03-2009 04:57 AM
يـــومــــيات صعيدى بيحب بنت اســـتايــل ..... TORGO المنتدى العام 9 10-11-2008 01:19 PM


الساعة الآن 02:32 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir