منتديات كيو ون q8-one  

العودة   منتديات كيو ون q8-one > ۝ المنتـدى الــعـــام ۝ > منتدي الفنون الادبيه

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 01-24-2010, 10:07 PM
ahmed.dodo ahmed.dodo غير متواجد حالياً
فريق تنشيط المنتدي
 
تاريخ التسجيل: Nov 2009
الدولة: تايه بلا عنوان
المشاركات: 1,217
إرسال رسالة عبر ICQ إلى ahmed.dodo إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ahmed.dodo
افتراضي قصيدة البحر بيضحك ليه (احمد فواد نجم)

البحر بيضحك ليه

البحر بيضحك ليه
وانا نازله ادلع املا القلل
البحر غضبان ما بيضحكش
أصل الحكاية ما تضحكش
البحر جرحه ما بيدبلش
وجرحنا ولا عمره دبل
مساكين بنضحك من البلوة
زي الديوك و الروح حلوة
سارقاها من السكين حموة
و لسة جوا القلب أمل
قللنا فخارها إناوي
بتقول حكاوي و غناوي
يا قلة الذل أنا ناوي
ما شرب و لو في المية عسل
والبحر بيضحك ليه … ليه
وانا نازلة ادلع املا القلل
ياما ملينا وملينا
لغيرنا وعطشنا ساقينا
صابرين وبحر ما يروينا
شايلين بدال العلة علل
والبحر بيضحك ليه … ليه
وانا نازلة ادلع املا القلل
في بالي ياما وعلى بالي
واللي بيعشق ما يبالي
ما يهمنيش من عزالي
يا حلوة لو مرسالي وصل
والبحر بيضحك ليه ليه
وانا نازلة ادلع املا القلل
بيني وبينك سور ورا سور
وانا لا مارد ولا عصفور
في إيدي عود قوال وجسور
وصبحت انا في العشق مثل
والبحر بيضحك ليه
وانا نازله ادلع املا القل
رد مع اقتباس
  #2  
قديم 01-24-2010, 10:19 PM
الصورة الرمزية admin
admin admin غير متواجد حالياً
TO BE OR NOT TO BE
 
تاريخ التسجيل: Feb 2008
الدولة: عايش على النت
المشاركات: 31,162
افتراضي

والبحر بيضحك ليه
وانا نازله ادلع املا القل
__________________
رد مع اقتباس
إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
(احمد, البحر, بيضحك, فؤاد, نجم), قصيدة


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
قصيدة يا مصر (احمد فواد نجم) ahmed.dodo منتدي الفنون الادبيه 0 01-25-2010 12:09 PM
قصيدة هو شي منه (احمد فواد نجم) ahmed.dodo منتدي الفنون الادبيه 0 01-25-2010 12:00 PM
قصيدة مرحبا (احمد فواد نجم) ahmed.dodo منتدي الفنون الادبيه 0 01-25-2010 11:47 AM
[شعر] قصيدة غابة (احمد فواد نجم) ahmed.dodo منتدي الفنون الادبيه 1 01-24-2010 09:59 PM
[شعر] قصيدة يا عرب(احمد فواد نجم) ahmed.dodo منتدي الفنون الادبيه 1 01-24-2010 09:51 PM


الساعة الآن 09:07 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir