منتديات كيو ون q8-one  

العودة   منتديات كيو ون q8-one > ۝ المنتـدى الــعـــام ۝ > المنتدى العام

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 03-22-2008, 03:52 AM
Elmjeck Elmjeck غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Feb 2008
الدولة: عايش على منتدى الماجيك
المشاركات: 660
حمله Stop Drugs تدعمها منتديات الماجيك من احل الاجيال القادمه

السلامـ عليكمـ و رحمة الله و بركاته



حملة حماية
STOP DRUGS


عرض سريع للوضع الحالي :ـ

ـ1ـ بلغ عدد مدمني المخدرات في العالم العربي حوالي 10 مليون مدمن( مصر وحدها حوالي 4 مليون مدمن
ـ2ـ يبلغ عدد المتعاطينللمخدراتأضعاف الرقم السابق

ـ3ـ يتوقع زيادة مطرده في هذه الاعداد
نتيجة لانخفاض اسعار المخدرات وزيادة معدلات البطالة والاحباط لدى الشباب

ـ4ـ هناك تزايد مستمر في انتشار الجرائم الكبرى (الاغتصاب والقتل) والصغري (السرقة) وحوداث الطرق وجرائم العنف الاسري (بسبب ادمان الاب او الابن)ـ
ـ5ـ الإدمان لم يعد منتشرا بين الذكور فقط وإنما تتزايد نسبته بين الإناث أيضا ؛ مما يهدد بانتشار الجرائم الاخلاقية في المجتمع
ـ6ـ إجمالي عدد من توجه للعلاج في السنوات الثلاثة الاخيرة في العالم العربي لا يزيد عن 4 الالاف مدمن سنويا فقط
ـ7ـانتشار الادمان بين المسجونين في السجون العربية مع عدم وجود آلية لعلاج هؤلاء المسجونين تمثل خطر مستقبلي كبير







هدف الحملة :ـ
تهدف الحملة إلي إشراك المجتمع في جهود التوعية :ـ



ـ1ـ اقناع وتوعية الاصحاء ليبقوا اصحاء
ـ2ـ توجيه المدمنين ليبدأو برنامج العلاج
وسيتم ذلك من خلال حملة لمدة خمس اسابيع مطلوب فيها من المجتمع المشاركة في تحقيق الهدف







برنامج الحملة :ـ



Reduced: 81% of original size [ 632 x 235 ] - Click to view full image









شعار الحملة :ـ



Reduced: 81% of original size [ 630 x 900 ] - Click to view full image








الملف التعريفى بـ الحملة :ـ



الكلامـ اللى فات دة كله مجرد بسـ ملخص سريع للحملة ...
باقى التفاصيل ممكن نعرفها كلنا من الملف التعريفى بـ الحملة
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]













مرات كتير اوى بنقول ( عايزين نعمل حاجة .. بسـ مش عارفين نعمل ايه
المرادى ان شاء الله ربنا يقدرنا و نقدر فعلاً نعمل حاجة



على كل حال .. لسة الحملة فـ اولها ...
و ممنكن نتابع أخبارها و الحاجات اللى ممكن نقدر نساعد بيها ....
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]




معلش يا جماعة أنا آسف لو طولت شوية المرادى ... بسـ ان شاء الله ربنا يقدرنا بجد و نحاول نعمل اى حاجة كويسة فى الموضوع دة




__________________
متغيب للامتحانات


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]







BacK

8/4/2009
رد مع اقتباس
  #2  
قديم 03-24-2008, 06:54 AM
الصورة الرمزية HAMADA19912007
HAMADA19912007 HAMADA19912007 غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Mar 2008
الدولة: بين القمر و النجوم
المشاركات: 155
إرسال رسالة عبر ICQ إلى HAMADA19912007 إرسال رسالة عبر AIM إلى HAMADA19912007 إرسال رسالة عبر MSN إلى HAMADA19912007 إرسال رسالة عبر Yahoo إلى HAMADA19912007 إرسال رسالة عبر Skype إلى HAMADA19912007
افتراضي

__________________
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
رد مع اقتباس
  #3  
قديم 03-31-2008, 09:04 AM
night_fox night_fox غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Mar 2008
المشاركات: 1,310
افتراضي

انت كده جبت من الاخر
بس ياترى مين هيسمع الكلام
هو ده التحدى الحقيقى
لو نكسبة
نكسب كل حاجة
شكرا ليك على موضوعك الهادف
تقبل تحياتى
__________________
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

Do You Fear
Death
رد مع اقتباس
  #4  
قديم 03-31-2008, 02:22 PM
Elmjeck Elmjeck غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Feb 2008
الدولة: عايش على منتدى الماجيك
المشاركات: 660
افتراضي

شكرا على مروركم وعلى الاراء الجميله
__________________
متغيب للامتحانات


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]







BacK

8/4/2009
رد مع اقتباس
إضافة رد


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
سوبر استار منتديات الماجيك salma اللعـــب 145 04-06-2010 09:58 PM
حمله الماجيك تحت شعار @@معا للقضاء على عاده قذره@@ vindiesel المنتدى العام 20 12-17-2009 08:54 AM
رحلة للبر في باص منتديات الماجيك!! manolly عالم ادم 10 11-22-2009 04:36 AM
منتديات الماجيك Fooney منتدي الزوار والاعضاء الجدد 3 04-27-2009 10:45 AM


الساعة الآن 01:01 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir