قديم 2009-05-05, 11:02 PM
الصورة الرمزية eima
eima eima غير متواجد حالياً

eima is on a distinguished road

• الجزء الثالث : ( طمع الذئاب وقتل الحملان ) .
  • فيقول القاضى رافعا عينه فى عين الحج عماد ما كان من الاول يا حج عماد مكنش لازم كل ده المحكمة قبلت الصلح واعتراف النسب .

ويضحك أستاذ أبراهيم وأستاذ على على فكرة ا ستاذ أبراهيم الشيطانية ويذهبون الى السجل الصحى ويسجلون أسم المولد وهو رامى عماد ويرجعون الى البيت فرحين مكرهم هذا .

الا يعلمون بأن الله يرى فقد منع الله التبنى بأعطاء الاسم حتى يتم شريعة الله فى الورث فعند وفاة الحج عماد سوف يكون الورث لطفل غير شرعى لطفل ليس له اى أحقية فى الورث أتبدلون أيات الله فأمكرون والله خير الماكرين .

وبعد مرور15 سنه يشهد الجميع بأن عقليت هذا الغلام ليس بعقليه عادية فهو فى قمة الذكاء فكان من أوائل فصله ومن أوائل مدرسته دائما
    كانت كارمن تدللو أكثر من الازم ولا ترفض له طلب فتربي على الرفاهيه المبالغة .

وكان أستاذ أبراهيم له شريك فى مكتب أفتتاحه من سنين وهو مكتب مقاولات نقل وبشكل أوضح كان لديه هو وشركة العديد من سيارات النقل وكانو ينقلون بضائع من الجمرك الى مصنع وسائل تنظيف شهير ويسمى برشيل ولكن يلاحظ أ أبراهيم بالغنى الزايد فى أموال شريكه التهيمي وفقال له أ أبراهيم ما السبب أنى استنشق رائحة تهريب فى السيارات ما السبب فيقول له التهيمى وكان خبيث الفكر .

الموضوع يا أبراهيم يا خويا اكبر منى ومنك لو عاوز تدخل فيها أنا مش مسؤل أنا دخلت فيها غصب بعنى ومستفاد منه ولكن الاوامر اللى جيالى مافتحش بقي لبنى ادم .
    أ أبراهيم : طب اشمعنى أنت وأنا لا رغم أننا شركة .
    التهيمى : ما تنساش ان مراتى شغالة موظف فى الجمرك والعربيات كلها بتعدى على اسمها ةهى اللى بتخلص كل حاجة لينا جوه .
    أ أبراهيم : مدام مانوللى ربنا يخليها بس عاوز اعرف برضو .
    التهيمى : أنا هفهمك اللعبه علشان تبقي على نور وانت حر يا أبراهيم يا خويا بص يا سيدى دلوقتى مصنع برشيل ده بيجيب كل المواد من المانيا صح .
    أ أبراهيم : صح .
    التهيمى : تعرف أنت لما بتحط أيدك فى البرشيل السايب اللى بيتباع فى شكاير او حتى اللى فى أكياس مش بتلاقي اديك سخنت .
    أ أبراهيم : أه وبتبقي سخنت وبعدها بيحصل أكلان فى أيدى .
    التهيمى : بص بقي يا سيدى الحويات اللى بتيجى على عربياتنا النقل دى بيبقي في كل حويه برميل زى ميه النار كده وبالعكس ده تركيزه أعلى من مية النار 10 أضعاف وبيسهل جدا فى المصنع والبرميل وبيوفر عليهم ملاين وبيكسبهم ملاين كتير بس ده ممنوع دخوله مصر اصلا بس هو بيتهرب وناس كبيرة قوى أكبر منى ومنك اللى ورا الموضوع ده والكل بياكل من وراة .
    أ أبراهيم : من الاخر فيها يا خفيها لو مدخلتش فيها هصيح فى الجمرك .
    التهيمى : يعنى أنت كدا عاوز تشوشر على انا ومدام مانوللى صح طب هقلهم وهجبلك الرد .

وبعد عدة أيام .

التهيمى : هما عاوزين فى الجمرك روح كلمهم أدخل بس عند مخلفا الحويات وهما هناك .
    أ أبراهيم : يعنى مش هتيجى معايا .
    التهيمى : لا يا سيدى انا مسافر مع بضاعة وغير كدا انت رايح تتفق على عمولة .

يذهب أ أبراهيم معتقدا ً أن سكوته له ثمن ولكن لا يعلم ما يأتى له .

يدخل أستاذ ابراهيم عند مخلفات الحويات مكان فى أخر الميناء ويرى 4 اشخاص فى أنتظارة وعند الوقوف أمامهم يأتى الخامس من خلفة ضاربنا بعصا على راس أ أبراهيم فيسقط مغمى عليه وعندما يفيق يرى نفسه مقيدا ويقول له شخص من 5 .

عاوز تصيح صح مفكر الموضوع لعبه أو مفكر أنها حاجة سهلة لما تتكلم عاوز تعرف أيه المادة دى هعرفهالك وهدوئهالك علشان تبقي تقول كمان طعمها أيه .

ويحضر حقنه من زجاج ويدخلها هذه المادة ويفتحون فم أستاذ أبراهيم ويدخلونها بداخل فمه ويحقنون بها جوفو من الداخل فتنزل الماده أكلة كل احشاء جسده من الداخل ساقط متوفيا وهو ينظر الى السماء .

ويقومون الاشخاص بفك الاستاذ أبراهيم ويصحون بداخل الجمرك :

واحد شرب مية نار الحقونا أسعاف أسعاف .

ويأخذون الجثة فى سيارة خاصة ويذهبون بها الى مستشفى الاميرى العام وكان كل شيئ مرتب وعلى أكمل وجه وكان فعلا الاشخاص الذين خلف هذه اللعبه أكبر مما اى أحد يتخيل فقد كان أوراق الدفت والتصريح جاهز من قبل دخوله المستشفى .

وتستقبل الخبر سلمى فى بيت العائلة مغشي عليها ويذهب أخوانه الحج عماد وأ على وأ يوسف ودينا وسلمى اللى المستشفى .

وتطلب دينا أن ترى أخوها المتوفي أ أبراهيم وتصيح ويامر الدكتور بدخولها وعند دخولها .

تمسك وجه ا أبراهيم وبعد شريط الذكريات الذى مر فى ثوانى وكان فيه العمر كله تفتح فم أخيها المتوفي ا أبراهيم فترى أن شفتاه من الداخل صحيحان ولا يشوههما أى شيئ ولسانه ايضا من المام لا يشوهه أى شيئ متمد اصبعيها داخل فمه حتى تحس بأحتراق فى طرف صابعها من الامام بعد دخوله وتقف وتقول لنفسها :

لو كان شرب لكان تبلل كل فمه وتشوه ولكن فمه سليم يبقي هذا فعل فعال .

وتخرج مصيحه فى وجه يوسف وا على أخوكم أبراهيم أتقتل قتل بفعل فاعل واللى يعرف هذا أكيد التهيمى .

ويتصلون بالتهيمى فيقول لهم......

يتبــــــــــــــــــــــــ eima ــــــــــــــــــــــــــع ...