اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة manolly
الحجاب طبعا تدين ده المفروض
بس فى فترة بيتهيألى كان موضة
عموما الموضوع مش موضوع حجاب وبس
المهم نعمل بيه علشان ميبقاش موضة
بس عايزة اعرف منكم رأيكم في المعلومة
عبير صبري الممثلة ايام ما كانت محجبة قالت انها كانت خارجة مع اصحابها وفجأة كلموها وقالولها احنا غيرنا المكان
قالت عادى اكيد مفيش مكان او حاجة زى كدة
المهم بالصدفة بتسأل ليه غيروا المكان قالولها ان المكان ده بيمنع دخول المحجبات وفي غيره كتير كدة
في بعض مطاعم واماكن في مصر بيمنعوا دخول المحجبات!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
معقووووووووووووووووووووول وصلنا لكدة
ياترى ايه السبب
هل هما مش مسلمين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولا بيعتقدوا ان الحجاب ده تأخر وتخلف؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولا بيعتبروا الحجاب ده للجوارى وبس وميصلحوش يدخلوا الاماكن دى؟؟؟؟؟؟؟؟
ياريت لو حد ليه وجهة نظر في الكلام ده يقولى عليها
|
هو طبعا ده حاصل فى مصر
بس انا من رايي دول بيحاربوا الحجاب ودول شياطين الإنس
فالبنت المتمسكة بدينها لا تتأثر بكل ال بيحصل
ولازم تتمسك بالقرآن والسنة حتى تفلح وتصل للجنة
والحجاب اصلا ساتر للمرأة والذى يحاربه يريد أن ينزع عفافها
وربنا يهدى الجميع
__________________
أتعلمين أن القمر يغار منك والشمس حينما تراكى تذهب لتجعلك بنورك الساطع وجمالك الرائع أن تنيرى لنا حياتنا.....
كنت أسير فى طريق مظلم لا أرى فيه الا الوحدة والكآبة والحرمان
ولكن بعد فترة رأيت نورا من بعيد أعاد لى الأمل من جديد وشعرت أنى أملك كل شئ فى هذه الدنيا
ولكن بعد فترة رأيت نورا من بعيد أعاد لى الأمل من جديد وشعرت أنى أملك كل شئ فى هذه الدنيا
وترسمت على وجهى سعادة لم يرها أحد من قبل......
:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x
|