عرض مشاركة واحدة
  #1  
قديم 01-23-2010, 10:47 PM
beckham beckham غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Dec 2009
المشاركات: 1,104
افتح شبابيك الحلم ، اغضبى يا دنيا

افتح شبابيك الحلم


افتح شبابيك الحلم و افتح طريق لبكره

و أى شىء بقا علم مهو كان فى الأصل فكره

الأرض دى كانت بور و الضلمة صبحت نور

اللى تحبه ابنيه و هد اللى بتكره

الرأي بالمشوره و لا اجمل من دى صوره

زيح الصوره القديمه و ابنى الدنيا العظيمه

دوس عالعدو اللى باعنا للأيام اللئيمه

افتح شبابيك افتح شبابيك افتح شبابيك الحلم


اغضبى يا دنيا


اغضبى يا دنيا ويا الغاضبين الدما ع الارض رمز العاشقين

يا زهرها يا نهرها يا نجوم مساها وفجرها

يا ريح يا زرع يا ليل يا نور دم الشهيد راجع يهد السور

ويحرر المساجين

من البيوت ومن المزارع و الكنايس والجوامع والشراقى والسواقى

والمدارس والمصانع من الشمال ومن اليمين

صوت الشهيد مسموع قلب البلد موجوع
__________________
اكتر حاجه توجع في لحظة الفراق حبيبك تلمحة و دموعة رافضة تطلع و كانه حالا فاق علي ايد بتدبحة
و كان ده عادي لا و اقل كمان من العادي و الوقت ده كل في عمر الواحد راح علي الفاضي

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
لا حياة بلا تهييس و لا تهييس بلا حياة
^^ ^^
رابطة "مهيسين "الماجيك[للمهيسين فقط]

=))=))=))=))

رد مع اقتباس