عرض مشاركة واحدة
  #1  
قديم 01-22-2010, 04:34 AM
الصورة الرمزية admin
admin admin غير متواجد حالياً
TO BE OR NOT TO BE
 
تاريخ التسجيل: Feb 2008
الدولة: عايش على النت
المشاركات: 31,162
افتراضي طريقة عمل كيك البسكويت

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة beckham مشاهدة المشاركة
لالالالالالالالالالالا
بصراحه يا جماعه اسامة طلع شيف ملهوش حل تشكر يا اسامة بيه معلشي تعبنا سيادتك معانا بس انا كان ليا طلب كمان صغنون كده معلشي يعني
انا كنت عايز طريقة عمل كيك البسكويت معلشي يعني بنتقل عليك شوية بس فرصه انت واخد المطبخ لحسابك لمدة اسبوع


كيكة البسكويت
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
المكونات والمقادير1-باكيت ونصف بسكويت الشاي مطحون
4- بيضات
--نصف كاس كبير من الزيت
--نصف كاس كبير من السكر
--ملعقه بيكنج بودر
--6 - ملاعق جوز [[ عين الجمل ]] او فستق

الوجه
6- كيري
-- علبه حليب مركز [[ نستله]
--شوكلاته سائله او سكر محروقهطريقة التحضير1-- يخلط البيض والزيت والسكر والجوز او الفستق مع بعض
ثم يضاف البيكنج بودر والبسكويت المطحون الى ان يصبح متجانسا
2-- توضع في صينيه وتدخل الفرن لمدة ثلث ساعه
3-- يخلط الكيري والحليب المركز في الخلاط
4-- بعد ان يبردالكيك يصب الخليط
5-- يزين بالكاكاو السائله او السكر المحروق

__________________
رد مع اقتباس