عرض مشاركة واحدة
  #5  
قديم 12-07-2009, 03:54 AM
karmen karmen غير متواجد حالياً
مراقبه القسم العام
 
تاريخ التسجيل: Mar 2009
الدولة: دايخه في دنيا بايخه
المشاركات: 15,237
افتراضي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the star مشاهدة المشاركة
الحجاب اللي احنا عارفينو من القران ومن السنه

هوه الحجاب الساتر للعورات
يعني ماكونش لابسه حجاب ولبسي مش عارفه شكلو عامل ازاي
سواء ضيق.. قصير.. يبقى حجابي فقد قيمتو وهدفو في ستر العورات
وحمايتي من ضعاف النفوس
لكن للاسف في دلوقتي بنات كتير قوي بتلسو من باب التغيير
من باب الانسياق وراء الموضه ..تلبسو في رمضان وتقلعو بعدين !!!
كل دي مستجداات على الحجاااب والمحجباات

اما بخصوص ان في فمصر اماكن عامه تمنع دخول المحجبات
لو فيه فعلا كده في بلد عربي مسلم ... يبقى مش من حقنا نلووم على الاجاانب
لما يهينونا كمحجباات ويجرحو فينا ويسمونا ارهابيين
اذا كانت بلدنا بلد مسلم رفضنا يبقى احنا مستنيين الغرب يعترف بينا ؟؟

تحياتي
والله عندك حق يا ستار
احنا كمسلمين اللي عاملين كده في نفسنا
ومش من حقنا بعد كده نلوم الغرب أبدا
لا يغير الله ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم
تسلمي يا ستار عالمرور العطر
رد مع اقتباس