منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   إعـلانات بيـع وشــراء متفـرقة (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=113)
-   -   الاسئلة المتوقعة لأعطال فلاتر المياه (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=408387)

ماجد سمير 07-12-2020 03:16 PM

الاسئلة المتوقعة لأعطال فلاتر المياه
 

الاسئلة المتوقعة لأعطال فلاتر المياه المنزلية والصناعية وطريقة [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] المياه المنزلى اذا كان العطل بسيط ولا يحتاج الى فنى
موتور فلتر المياه لا يفصل ما السبب : ممكن تكون قطعة من القطعتين اللى بينظموا الكهرباء فيها مشكلة عشان نحافظ على الماتور لازم نغيير القطعة لضمان افضل انتاجية
ضعف مياه الفلتر : اسباب كتير جداً ممكن يكون اشهرهم ان الخزان محتاج يتنفخ هواء عشان يضخ مياه
تسريبات مياه الفلتر: الفني هيمشي وراء التسريب من انهي مرحلة وهيتعامل معه
الخزان فاضي : ممكن يكون الماتور مش بيضخ بال Full capacity ويتعمل صيانة لقطع الماتور او ممكن نغيره فى بعض الاحيان
طعم المياه متغيير : اغلبها بيكون المرحلة الخامسة محتاجة تتغير

المصدر : [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

أبو سهم 07-12-2020 03:17 PM

شكراً جزيلاً موضوع مميز نتمنى منك المزيد عزيزي ماجد سمير...

ننتظر جديدكم


الساعة الآن 09:18 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir