منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   المنتدى العام (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   امامك ثلاث مواقف وفي عينك دمعةعلى من ستسقط (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=20622)

ahmed.dodo 04-18-2010 01:49 PM

امامك ثلاث مواقف وفي عينك دمعةعلى من ستسقط
 
بسم الله الرحمن الرحيم

افتح قلبك وجاوب بصراحه ..؟

أمامك ثلاث مواقف

وفي عينك دمعه واحده

على أي موقف تسقط دمعتك وتبكي عليها؟؟؟

*******************************
1- طفل يبحث في صندوق الزبالة اكرمكم الله عن شئ يأكله ولا يجد شي فيبكي وأنت لا تستطيع مساعدته.؟.


2-انسان مسجون ومحكوم عليه بالموت وأنت تعلم انه مظلوم وبريئ ولكن لا تستطيع اثبات برائته .

3-تشاهد امرأه تجري وفجأة تسمع صوت حادث والضحية أحد أطفالها وتشاهدها وهي تسقط وتتألم ؟.×
\

على من تسقط دمعتك؟؟؟؟ ولماذااا ؟؟

ahmed.dodo 04-21-2010 09:25 PM

?????????????????????????????????????????????????? ????

عابده تائبه لله 04-21-2010 09:35 PM

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
هبكي علي الطفل


لان المظلوم رحمة ربنا بيه ان دعوته مستجابه وان لم تستجاب
سيرفع بها درجه
وممكن الحكم دهه يكون سبب دخوله الجنه يبقي احسن حاجه حصلت في حياته انه مات مظلوم
أما الام أكيد ألمها كبير بس أكيد موت الطفل ده رحمه من ربنا ليها ذي ما حصل في قصة سيدنا موسي والخضر
وممكن صبرها علي موته يكون سبب دخولها الجنه كما في الحديث الصحيح

golden man 04-22-2010 04:26 AM

تسلم يا احمد بس الموضوع مكرر وانا الى عمله


الساعة الآن 09:11 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir