منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   منتدي الفنون الادبيه (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=42)
-   -   وسط الدايرة ، صفصافة (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=18777)

beckham 02-03-2010 08:42 PM

وسط الدايرة ، صفصافة
 
وسط الدايــــــــــــــــــــ ـــــــــــرة


وسط الدايرة يا اجمل نايرة خلى قلوبنا تطير

وارحلى بينا فراشة حنينة بين زينات وعبير

لما الخصلة تدور طربانا نبقى حرير فىحرير


فرحى خلق اللة واتنى ياشبه القمرا

وارقصى رشى عبيرك فينا وفتحى يا زهرة

عمرك كلة فرح يازينة شيلى من الافراح وادينا

هترتاحى وتريحينا لسة الوقت طويل


صفـــــــــــصافـــــــــ ــــــة


انا قلبى صفصافة موصوفلك اوصافا

لو تصفى لعيونى يا صافية نتصافى

لو فى يوم قلبك يبوح ينصفنى انصافا

مد الايدين مدى احضن بيهم يدى

برمى السلام ردى واسقيقى من شهدى

كان منايا وحلمى خير والود كان ودى

شمسك خدت ليلى غنيت وغنيلى

وبودى اناديلى وبنورها عديلى

وافردى شراعك حنان هفرد انا نيلى

ahmed.dodo 02-05-2010 10:23 PM

يعطيك العافيه[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
تسلم ايديك

beckham 02-06-2010 05:17 AM

شكرا لك دودو علي مرورك

amira abdo 02-07-2010 12:57 AM

صفـــــــــــصافـــــــــ ــــــة


انا قلبى صفصافة موصوفلك اوصافا

لو تصفى لعيونى يا صافية نتصافى

لو فى يوم قلبك يبوح ينصفنى انصافا

مد الايدين مدى احضن بيهم يدى

برمى السلام ردى واسقيقى من شهدى

كان منايا وحلمى خير والود كان ودى

شمسك خدت ليلى غنيت وغنيلى

وبودى اناديلى وبنورها عديلى

وافردى شراعك حنان هفرد انا نيلى[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
وااااااااااو جميله اوي تسلم ايدك ياجميل


الساعة الآن 02:18 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir