![]() |
حلو لذيذ وسهل بالصور
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته حلووو سهل جدا بالصور [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] المقادير : باوند كيك ابيض وكيك ككاو ( يعني نوعين ابيض واسود ) قيمر وكريمة وجبنة فيلادليفا وكارميل البودر والاسود الي معاه ونص كوب سكر بودر نايلون او ورق شمع على حسب الي يتوفر عندكم [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] تقطعي الكيكة بالعرض 18 قطعة [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] بعدين تقصينها بالطول علشان تبقي صغيرة [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] المقادير نخلطها مع بعض كل المقادير الي فوق ماعدا الكيك طبعا القيمر والفيلادلفيا والكريمة والكراميل والسكر الناعم [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] بعدين نحط الخليط فوق صفة الكيك مثل ما انتو شايفين [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] بعدين نحط الكراميل الي يأتي مع الكريم كراميل فوقه [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] اخر خطوة نحط الكيك الباقي فوق [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] بعدين نسكر الكيكة بالنايلون او الورق الشمعي [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] حطيه بالفريز شوية طلعيه واقلبي الطبق ولازم يكون كبير علشان يطلع شكله حلو هذا الشكل النهائي لما نقلبه [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] وبالعافيه عليكم |
تسلم ايديك يا لمحــه
شكله حلو أوي الكيك ده وأكيد طعمه زي العسل بس مش لو انا اللي عملته طبعا لو انتى اللي عملتيه ميرسي كتير ليكي |
بلعكس حيحكون احله لو انته عملتيها وعزمتي المنتدي كله منوره
|
الاكلات دى تجنن
الواحد مش عارف يعمل ايه يترى يتفرج ولا يعمل ايه محدش عنده استعداد يعمل اكله ويقدمها هديه للاعضاء |
ايه ان جوعت عازين نشوف حاجه بجد
|
معليش مكتوب علينا نتفرج ونقول جعانين منورين
|
| الساعة الآن 11:11 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir