منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   منتدي الفنون الادبيه (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=42)
-   -   بـــــــــــــــكاء القلـــــــــــــــــــــ ــــــــم ..!! (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=16775)

beckham 01-03-2010 11:46 PM

بـــــــــــــــكاء القلـــــــــــــــــــــ ــــــــم ..!!
 
في ليلة من الليالي الحزينة

وفي ركن من اركان غرفتي المظلمه

مسكت قلمي لاخط همومي واحزاني

فاذا بقلمي يسقط مني

ويهرب عني

فسعيت اليه

لأسترده

فاذا به يهرب عني وعن اصابع يدي

الراجفة

فتعجبت

وسألته

الا يا قلمي المسكين

اتهرب مني؟

ام من من قدري الحزين !؟

فأجابني

بصوت يعلوه الحزن والأسى

سيدي

تعبت .. من كتابة معاناتك .. ومعانقة هموم الاخرين ...

ابتسمت وقلت له يا قلمي الحزين

انترك جراحنا واحزاننا دون البوح بها ؟؟

قال اذهب وبوح بما في اعماق قلبك لانسان اعز لك من الروح .

بدلا من تعذيب نفسك

وتعذيب من ليس له .قلب . ولا روح

سالته

واذا كانت هذه الجراح بسبب انسان

اعز من الروح

فلمن ابوح ؟؟

فتهجم قلمي حيرة

واسقط بوجهه

على ورقتي البيضاء

فأخذته.. وتملكته ..وهو صامتا

فاعتقدت انه رضخ لي

وسيساعدني في كتابه خاطرتي

فاذا بالحبر يخرج من قلمي متدفقا . فتعجبت !!!

ونظرت اليه قا ئل له .

ماذا تعني؟؟

قال سيدي

هل لانني بلا قلب ولا روح

اتريدني ان اخط . احزان قلبك . ولا ابكي فؤادك المجروح

ahmed.dodo 01-04-2010 12:55 AM

كالعادة مزيج من الكلمات المتناغمة المعبرة عن اجمل الاحاسيس
نغم الكلمات لعبة الدقاق طول عمرك دقاق حتى في الكلمات

الله عليك وعلى الكلام الجامد ده انت تستحق انك تكون جارى يا ابوحميد



admin 01-04-2010 06:06 AM

تعبت .. من كتابة معاناتك .. ومعانقة هموم الاخرين ...

ابتسمت وقلت له يا قلمي الحزين

انترك جراحنا واحزاننا دون البوح بها ؟؟

قال اذهب وبوح بما في اعماق قلبك لانسان اعز لك من الروح

دبدوباية 01-04-2010 07:58 AM

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

beckham 01-04-2010 06:58 PM

ميرسي ليكوا يا جماعه علي ردودكم يا رب يكون الموضوع عجبكم
ميرسي ليك دود يا جميل علي ردك و اكيد انت اللي تستحق تبقي جاري يا ابوحميد
ميرسي ليك اسامة علي مرورك
ميرسي ليكي دبدوباية علي مرورك الكريم يا قمر

el.sa7er 01-04-2010 10:30 PM

الله يا احمد
جميلة اوى اوى
اى واحد مننا ليه احزانه وبيتهيقلى احلى حاجة فى الدنيا انك لما تكون حزين تخرج احزانك واسهل طريقة انك تكتبها

نايس توبيك


beckham 01-04-2010 11:07 PM

ربنا يخليك يا فالن تسلم يا حبيبي
ميرسي علي مرورك يا حج


الساعة الآن 08:15 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir