منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   الماكولات والمشروبات (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=59)
-   -   حلى غير طعم وغير شكل (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=15848)

لمحه حب 12-17-2009 06:04 PM

حلى غير طعم وغير شكل
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]






المقادير
كيكه ساريتا ,امريكانا , او كيكه تسويها عادي
كريمه كرامل عادي (2 كوب حليب + 2 ظرف كريم كرامل ) وتنعمل كالعاده
كوب شيره + ربع ملعقه صغيره نسكافه + 2 ملعقه حليب محمص+ 4 ملاعق حليب نستله مكثف(تخلط معا)
شوكولاته سائله للزينه

الطريقه

تقطع الكريمه دوائر
تقطع الكيكه (ساريتا او غيرها) شرائح ثم تقطع الشريحه الى دائره
توضع طبقة الكيك ثم تشرب بالتشريبه السابقه بالملعقه !! ثم طبقة الكريم كرامل ثم طبقة الكيك و تشرب بالتشريبه مره اخرى و تزين بالشوكولاته و تقدم

وبالف عافيه على قلوبكم

صاحب القلب الميت 12-17-2009 07:31 PM

تسلم ايدك يالمحه

لمحه حب 12-17-2009 08:19 PM

الله يسلمك منورررر

amira abdo 12-17-2009 10:23 PM

ميرسي ياقمر تسلم ايدك ياسكر

admin 12-18-2009 12:20 AM

تسلم ايدك

لمحه حب 12-18-2009 02:19 AM

اسعدني مروركم منورين

دبدوباية 12-18-2009 05:38 AM

انا عايزة واحدة لما يخلصوا
تسلم ايديكى ياقمر

لمحه حب 12-18-2009 07:21 AM

اتفضليها ياقمر صحتين عليك منوره


الساعة الآن 06:54 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir