منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   المنتدى العام (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   أجمل ماقيل عن ست الحبايب.........ربنا يخليكى ليا يا أمى (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=14773)

دبدوباية 11-27-2009 07:21 AM

أجمل ماقيل عن ست الحبايب.........ربنا يخليكى ليا يا أمى
 

ماذا قال العظماء عن الأم؟؟
********************


حافظ إبراهيم
=======
الأمّ مدرسة إذاأعددتها
أعددت شعبا طيّب الأعراق
الأمّ روضإن تعهّده الحيا
بالرّيّ أورق أيّماإيراق
الأمّ أستاذ الأساتذة الألى
شغلتمآثرهم مدى الآفاق

أبو العلاءالمعري
=========
العيش ماض فأكرم والديك به
والأمّأولى بإكرام وإحسان
وحسبها الحمل والإرضاعتدمنه
أمران بالفضل نالا كلّإنسان

جميل الزهاوي
========
ليس يرقىالأبناء في أمّة ما
لم تكن قد ترقّتالأمّهات

ماري هوبكنز
=======
الأمومه أعظم هبةخصّ الله بها النساء

شكسبير
=====
ليس في العالم وسادةأنعم من حضن الأم

بيتشر
===
قلب الأم مدرسةالطفل

أندريه غريتري
========
من روائع خلق الله قلبالأم

لينكولن
====
إني مدين بكل ما وصلت اليه وما أرجوأن
أصل اليه من الرفعة إلى أمي الملاك

محموددرويش
========
لن أسميك امرأة سأسميك كل شيء

إسلام شمس الدين
===========
حينما أنحني لأقبل يديك وأسكب دموع ضعفي
فوق صدرك و استجدي نظراتالرضا
من عينيك .
حينها فقط أشعر باكتمال رجولتي

-------------------------------

ليس شرط نكون عظماء علشان
نشعر الأمهات بمحبتنا وتقديرنا
لما بذلنة وما يبذلنةلنا
فأي كلمة بسيطة منا
قد تسعد قلب الأم
وتشعرها بمدى محبتنالها
ومعرفة قيمتها لدينا

============

حفظ الله أمهاتنا
من كل مكروه
اللهم أعنا على رضاهم
حيث رضاهم هو رضاك

admin 11-27-2009 07:23 AM

خير خلاق الله قال
الجنه تحت اقدام الامهات
ربنا يخليكى ليا يامى

asf hell 11-27-2009 07:31 AM

احسن حاجة قلتيها الغاية دلوقتى
طبعا الى فات جميل
بس دة الاجمل

دبدوباية 11-27-2009 07:45 AM

اان بشكركم كلكم على المرور
وأنا فعلا ربنا وهبنى أكبر نعمة ف حياتى وهى أمى
ومعتقدش انى ممكن ألاقى أم زيها ف الدنيا بحالها
هى أمى
صاحبتى
أختى
وكل حياتى
ربنا يخليكى ليا يا أمى ويديكى الصحة والعافية ويطول ف عمرك
وينعم عليكى بحسن الخاتمة وصحبة النبى الحبيب ف الجنة
اللهم آمين

asf hell 11-27-2009 07:48 AM

على فكرة انا اساسا مليش غيرها
هي واختى
وفى الاخر الاتنين احن من بعض
ربنا يخليهم ليا


دبدوباية 11-27-2009 07:56 AM

آمين يارب العالمين
اللهم اجعلهم وأمى ممن نادى الله ف الملأ الأعلى انى أحب عبدى فلان

asf hell 11-27-2009 07:59 AM

آمين يا رب
انا ك هدفى فى الحياه والله سعادتهم هما والى هيقسمها ليا ربنا

amira abdo 11-27-2009 08:09 AM

اجمل كلام والام اعظم واجمل وارق مخلوق خلقه ربنا ربنا يخلي كل الامهات يارب ويدخلهم جناته يار العالمين تسلمي بجد يا دبدوبايه ع الكلام الرائع ده

لمحه حب 11-27-2009 08:16 AM

ربنا يخلي كل امهات المسلمين يارب
تسلمي ياقمر على الموضوع ويعطيك العافيه على المجهود الرائع

manolly 11-28-2009 07:08 AM

محموددرويش
========

لن أسميك امرأة سأسميك كل شيء

إسلام شمس الدين
===========
حينما أنحني لأقبل يديك وأسكب دموع ضعفي
فوق صدرك و استجدي نظراتالرضا
من عينيك .
حينها فقط أشعر باكتمال" انسانيتى"


الساعة الآن 04:57 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir