منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   دنيا الجوال (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=25)
-   -   "لأنتقام من سارق جوالك" !!!!! (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=1301)

TORGO 03-15-2008 10:16 PM

"لأنتقام من سارق جوالك" !!!!!
 
لأنتقام من سارق جوالك

شي بسيط اذا سرق احدهم جهازك المحمول (النقال) لمعرفة الرقم التسلسلي لجهازك المحمول فقط اطلب هذا الرقم #06#* من اليسار الى اليمين ....سوف تظهر 15 خمسة عشرة رقما كوديا على شاشة النقال هذا الرقم هو وحيد وخاص فقط بجهازك الذي تحملة فقط.... اكتبه
على اي ورقة او سجلة في اي مكان امنا او احفظة ، وعند تعرض جهازك للسرقة فاتصل على مزودك بالجهاز (المصنع) او (الشركة ) وانقل لهم الرقم عندها سيتم اتلاف الجهاز لا سلكيا حتى لو تغيرت الشريحة الخاصة المستخدمة وسيكون الجهاز عديم الفائدة انت غالبا لن تستعيد جهازك ولكن ستكون على يقين ان من سرقة لن يستطيع استخدامة او بيع اذا فعل كل من يتعرض للسرقة ذلك فغالبا لن يكون داع لسرقة الاجهزة فعلى الاقل من الممكن ان نامن على اجهزتنا.
للمعلوميه اذا كان جهازك Nokia

kokoahmed 03-16-2008 07:35 AM

فعلا فكرة مفيدة بس زمان كان فية شركة فى مصر بتعرف ترجع الموبيل عن طريق هذا الرقم السرى ولكن مفيش دة دلوقتى

admin 03-16-2008 09:31 AM

مشكور ليك يابشا

فكره ممتازه


وانا هعمل بيه محدش عارف الزمن في ايه

THE KING 04-14-2008 10:50 AM

هههههههههههههه
دا كده يبقى أخد ذنب ومستفدش حاجه خالص

Silver 06-19-2008 11:06 AM

مشكور يا عبدو

بس أنت عارف ان مفيش حد هيستجيب

ويكفى الدعاء على من سرق الموبيل

وربنا يبعد عننا ولاد الحرام

مشكور يا تورجو

بلابل 06-19-2008 04:52 PM

يا جماعة مش هنخسرحاجة لما نجرب اذا لقدر الله حصل كدة

وانا اول من يكتب رقمة ويحفظه

مشكور على الموضوع اخ Torgo

night_fox 06-20-2008 08:17 AM

والله فكرة عملية
واهو يبقى عقاب كمان

sha3lan 06-20-2008 08:23 AM

الف شكر يا باشا على المعلومه لجامده دى



تبل تحياتى


الساعة الآن 04:37 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir