![]() |
"لأنتقام من سارق جوالك" !!!!!
لأنتقام من سارق جوالك شي بسيط اذا سرق احدهم جهازك المحمول (النقال) لمعرفة الرقم التسلسلي لجهازك المحمول فقط اطلب هذا الرقم #06#* من اليسار الى اليمين ....سوف تظهر 15 خمسة عشرة رقما كوديا على شاشة النقال هذا الرقم هو وحيد وخاص فقط بجهازك الذي تحملة فقط.... اكتبه على اي ورقة او سجلة في اي مكان امنا او احفظة ، وعند تعرض جهازك للسرقة فاتصل على مزودك بالجهاز (المصنع) او (الشركة ) وانقل لهم الرقم عندها سيتم اتلاف الجهاز لا سلكيا حتى لو تغيرت الشريحة الخاصة المستخدمة وسيكون الجهاز عديم الفائدة انت غالبا لن تستعيد جهازك ولكن ستكون على يقين ان من سرقة لن يستطيع استخدامة او بيع اذا فعل كل من يتعرض للسرقة ذلك فغالبا لن يكون داع لسرقة الاجهزة فعلى الاقل من الممكن ان نامن على اجهزتنا. للمعلوميه اذا كان جهازك Nokia |
فعلا فكرة مفيدة بس زمان كان فية شركة فى مصر بتعرف ترجع الموبيل عن طريق هذا الرقم السرى ولكن مفيش دة دلوقتى
|
مشكور ليك يابشا
فكره ممتازه وانا هعمل بيه محدش عارف الزمن في ايه |
هههههههههههههه
دا كده يبقى أخد ذنب ومستفدش حاجه خالص |
مشكور يا عبدو بس أنت عارف ان مفيش حد هيستجيب ويكفى الدعاء على من سرق الموبيل وربنا يبعد عننا ولاد الحرام مشكور يا تورجو |
يا جماعة مش هنخسرحاجة لما نجرب اذا لقدر الله حصل كدة وانا اول من يكتب رقمة ويحفظه مشكور على الموضوع اخ Torgo |
والله فكرة عملية
واهو يبقى عقاب كمان |
الف شكر يا باشا على المعلومه لجامده دى تبل تحياتى |
| الساعة الآن 04:37 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir