![]() |
لا تضيع صلاتك وتفسد رمضانك
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]
أولا يا جماعه الصيام لا يتقبل بدون صلاه فأوكى هنصلي بس مينفعش بقى نصلي بالمنظر ده مينفعش ابقى بصلى بجسمى وحركات وعقلي في مواضيع تانيه وحوارات تانيه خالص عقلي في البلاى استيشن واللعب عقلي في الأكل اللى هاكله عالفطار عقلي في الفلوس وازاى هجيبها والشغل عقلي في أصحابي وهقعد معاهم عالقهوه بعد الفطار واللا فين وعقل في كذا وكذا وكذا واللي ظاهر ان انا بصلي ومندمج أوي في الصلاه ياريت نركز في الصلاه ولو عقلك غصب عنك بعد حاول تفكر هقرى مثلا سورة ايه في الركعه اللي جايه هقول ايه في السجده اللي جايه وهكذا اللهم تقبل صلاتنا وصيامنا وبلغنا رمضان واعتق رقابنا فيه من النار صوما مقبولا ان شاء الله |
اللهم تقبل صلاتنا وصيامنا وبلغنا رمضان واعتق رقابنا فيه من النار
لازم الخشوع فى الصله بارك الله فيكى كارمن |
فعلا الخشوع اهم شئ
مشكور أسامه عالمرور |
اهم حاجة اثناء الصلاة الخشوع وكمان نركز في اللى احنا بنقوله من ايات وادعية وده هيخلينا اكتر مركزين في الصلاة ومنشغلش عنها
تسلمي يا سارة عالموضوع |
الله يسلمك مانوللى
ميرسي ليكي عالمرور |
hnkhg
[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] |
مشكورين عالمرور
|
كلام أكيد مظبوط 100% يا كارمن ونقول لكل اللى مبيصليش يصلى واللى بيصلى بالمنظر اللى اتقال ده نقوله يظبط صلاته لأنك تكون قدام ربنا يعنى الخشووووووووووووووع وعدم التفكير فى أى شئ يخرج عن الصلاة |
اقتباس:
هو ده عين العقل ميرسي كتير ليك عالمرور تسلملي |
| الساعة الآن 05:23 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir