منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   اضحك من قلبك (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=29)
-   -   أمثال قديمه بطريقه كووووووووووووول (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=11818)

karmen 08-02-2009 12:12 PM

أمثال قديمه بطريقه كووووووووووووول
 
لــو لــم أكــن مــصــريــا كـــان يـبــقــى قشطــه أوي

عـــمـــر الـــدم مــــا يـبــقـــي مــــانــجــــا

ان غـــاب الـقــــط يـتــخــصـمـلـــه نــص يـــوم

الـلـي يـبـص لـفـوق يظـبط الـبـت اللي فــى الـبـلـكـونــة

مــن حـفـر حـفـرة لاخـيـه يـبـقــي عـيــل مــش تــمـــام

يا بخـت مـن بـكانـي و بـكـي الـنـاس عـلـيـا و لا آجى أكلمه يكانـسـل عليا

لا مــحـبــه الا بــعــد شــويــــه

الــصــبـــر مــفــتـــــــاح 13

الــقـــنـــــاعــــة كــنـــز لا يــنــفــــع

كــل الـلـي يـعـجـبـك و الـبـس اللي علــي مــقــاسـك

ان كــان لـيـك عـنـد الـدب حـاجــه قــولــه يــا خــفــيــف

خـــيـــــراَ تـعــمــل شـــرق الــدلــتــــــا

الـلـي يـتـكـســف مــن بـنـت عـمــه يـتـجـوز بـنـت خـالــتـه

اللى يتكسف من بنت عمه ميجبش منها خضار

ما يعجبوش العجب ولا التفاح و العنب

الغريب اعمي حتي لو شرب عصير


اللى بيته من ازاز ميغيرش هدومه فى الصالون

فاقد الشىء يدور عليه ¦

اقلب القدره على فومها الفول يقع منها ¦

تأتى الرياح محمله بالأتربة ¦

ياخبرالنهارده بفلوس بكره ينزل عليه أوكازيون ¦
.
اللى معاه قرش محيره يجيب حمام ويحمره ¦

جت الحزينه تفرح شغلت شريط حكيم وقعدت ترقص ¦

قال يامحشحشين يكفيكوا شر الكمين ¦

اللى ياكل لوحده يشبع ¦



اللى يبص بعينه يبقى قليل الأدب



لاتبكى على اللبن فى البسكوت ¦

اقطع عرق و حته بتلو ¦

اطبخى ياجاريه الأنبوبه فاضيه يا سيدى ¦

لو حبيبك عسل ما تحطلوش طحينة ¦

اللى يتلسع من الشوربه يتصل بالمطافى ¦

ياداخل بين البصله وقشرتها حط قطرة علشان هادمع من ريحتها

وبكره ترجع ريما من عند خلتها فى مارينا ¦

اصوم اصوم وافطر على المدفع ¦

القرش الأبيض بيعوم فى البحر الأحمر ¦

ضربوا الأعور على عينه قالهم كسرتوا النضاره¦

اللى ميشفش من الغربال يكشف نظر ¦

نام وارتاح وكل عسل نحل التمساح ¦

من خرج من داره مينساش يأخد المفتاح معاه ¦

الباب اللى يجيلك منه الريح شيله وركب قبنورى ¦

المضطر يركب التاكسى ¦

رب صدفة خير من ألف ليلة و ليلة ¦

اللى يخاف من العفريت يعمل عبيط ¦

المركب اللى فيها رايسين يلعبوا طاولة ¦

اللى خدتوا الأرعه تخدو ام الخلول¦

اللى ميعرفش يقول what

أكل العيش يحب الطعمية

العين عليها lenses

قاوا للحرامى أحلف قالهم وحياة قلبى وأفراحوا¦

اجرى جري الوحوش يا تلحق الأتوبيس يا متلحقوش


ان كــبـــر ابـنــك لاغــيــــه


هيمة فرج 08-03-2009 12:17 AM

تسلمى يا كارمن جميلة يا كارمن

karmen 08-09-2009 09:14 AM

ميرسى ليك يا هيمه عالمرور

mahmodsalama 08-13-2009 01:56 AM

كول حخا لص

بلابل 08-13-2009 02:46 AM

ههههههههههههه

ودى اصدار سنة كام

جميل يا كارمن

karmen 08-13-2009 03:00 PM

ميرسى ليك يا محمود عالمرور

karmen 08-13-2009 03:01 PM

إصدار سنة 2009 يا بلابل
ميرسى ليك عالمرور

البرنس الوحدانى 08-18-2009 06:31 AM

ههههههههههههههههههههههههه هه

دى امثلة كوووول بس اوعى تغلطى فى الفول

شكرا يا كارمن على موضوعك الجميل

karmen 08-20-2009 02:54 AM

ماشى يا على مش هغلط
ميرسى ليك عالمرور

amira abdo 08-29-2009 02:28 PM

الله بجد ياكارمن جمال اوي وفطست من الضحك ماشاء الله ميرسي اوي يا كارمن


الساعة الآن 06:28 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir