منتدي q8-one.com

منتدي q8-one.com (http://www.q8-one.com/vb/index.php)
-   الابداعات الفنيه للاعضاء (http://www.q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=45)
-   -   من أرادو أن يمكرو على الله ( قصة أبطلها أعضاء المنتدى ) eima . (http://www.q8-one.com/vb/showthread.php?t=10345)

eima 2009-04-28 10:11 PM

من أرادو أن يمكرو على الله ( قصة أبطلها أعضاء المنتدى ) eima .

قبل أن تبدأ القصة أحب أن أشكر الأعضاء بثقتهم في واشكرهم على استعار أساميهم فى القصة وأتمنى أن تنال أعجابكم .

تبدأ القصة بعد حرب اليمن لما رجع عماد وكانت شهرته من الحرب وربنا فتح عليه هنا فى بورسعيد فى محل كان بيبيع الباله جملة وكان المحل فى شارع الغورى وكان عماد غير باسط اليد وخاصة على امه فكانت دعوتها دائما ( ربنا يجعل مالك للغير ) فكان يقول لها دعوتك مش هتستجاب أنتى مش الخضرا .

ويرد أن يتزوج عماد من فتاه فتعرف على ( كارمن ) وكانت من النوع البنت الحادة فى لغتها ولكن كان لها نوع من ***** برغم طريقة كلامها فكان يحس جمال بأنجذاب وطمأنينة فى وجهها الملائكى وكان يشهد لها الكل بأنها بــ 100 راجل وتقدم لها عماد وتمت مراسم الزواج وتزوج عماد فوق بيت العائلة وكان البيت فى شارع الدقهلية وهو شارع قلب العرب أو بمعنى اصح شارع أولاد البلد .

ولكن عماد كان يعلم ان له من الاخوة 3 من الصبيان و2 من البنات وكان هو أكبرهم ويعلم أن الله باسطها له وعنده من الخير المزيد والمزيد ولكن الشح الذى كان فيه كان يمنعه من أن يساعد اخوته .

ولكن تمر السنوات حتى تمر 4 سنوات ولم ينجب عماد وتعلم كارمن أن العيب قد يكون في عماد ولكن تصبر وتحتسب هذا عند الله لعل وعسي أن يحدث هذا بعد ذلك فأن الله قدير على كل شيئ .

ولكن في يوم من الايام وكان الشتاء قارص والمطر على زجاج منافذ البيوت فيستعد عماد لأرتداء ملابس الخروج فكان عماد لا يفوتة فرض الا ان يؤديه فى جماعة ولكن عند الباب يرى بعد فتحه لفة من القماش .

يا الله ما هذا أنه ولد ولكنه يظهر عليه بأنه لم يمر أسبوع عليه فهو كمثل اللحمة الحمراء فيأخذه ويدخل به الى الداخل وتستيقظ كارمن فلما رأت وجه هذا الطفل قد رق قلبها له وقالت لقد بعته الله لنا لكى نعتنى به وقد يكون السند فى الكبر فانت تعلم وأنا أعلم أننا ليس بمنجبين من أطفال مهما كانت ظروف هذا الطفل فأن أهله يعلمون بهذا بأن أننا ليس بمنجبين ووضعوه أمام بيتنا قاصدين ويعلمون أنك فى هذه الساعة قد تكون ذاهب الى المسجد فاستحلفك بأن نتبنى هذا الطفل ولكن يقف الحج عماد مزهولا من كلام كارمن وينظر اليها ويقول ..............

يتبــــــــــــــــــــــــ
eima ــــــــــــــــــــــع ...

eima 2009-04-28 10:16 PM

دى جزء صغير جدا ً من القصة وعاوزين نشوف النقد أو التشجيع

سورى كارمن خليتك فى مقدمة القصة علشان أنتى الوحيدة اللى هتستحملى الدور ده ومش هتكلى .

شكرا ً ليكى كارمن ................................

البرنس الوحدانى 2009-04-28 11:33 PM

حلوة يا ايمى

ولكن فين اسمى
(على)

انا حطيتهمن الاول

eima 2009-04-29 01:25 AM

سورى على بجد لأن فيه 2 على فى القصة أنت ما أخدتش بالك ولا أيه

وشكرا لردك ومتابعتك .

golden man 2009-04-29 11:18 AM

اوك يا كارمن متابعين معاكى

وتسلم ايدك وبالتوفيق

prince of alex 2009-04-29 11:24 AM

جمييييييييييييل بس فين دوري انا نفسي اكون حاجة جامدة

البرنس الوحدانى 2009-04-29 12:54 PM

اده
يعنى يا ايمى مش هدخل لالا انا كده هزعل

طب ميزينى (على محمد)
كده حلو؟

karmen 2009-04-29 04:02 PM

ميرسى ليك ايما على القصه
واحنا متابعين وعارفين ان شاء الله انها هتكون جامده جدا
تسلملنا

eima 2009-04-29 05:10 PM

أولآ أنا أحب أشكر كل من ساهم فى الرد أو التشجيع .

والعضو البرنس الوحدانى والعضو برنس الاسكندرية أدواركم جايه ماتقلقوش

وعاوزينك تستحملينا للأخر يا كارمن معلش

شكرا للجميع .....

eima 2009-04-29 05:15 PM

الجــــــــــزء الثانــــــــــــى ( ألسنتهم كالعسل وقلوبهم كالذئاب ) ....

يقول لها الحج عماد :

بس أحنا نشوف الاول أيه اللى هيحصل خلال الشهر ده ولو كدا ماشي وغير كدا انا معرفش هقول أيه لأهلى تحت وهقول أيه للجيران وأصحابي اللى عارفين عنى كل حاجة وغير كدا لازم أدور على أهل الطفل ده ولو مالوش أهل هتبناه أزاى أنتى مفكراها سهله وأنتى مفكرة ان اللى تحت هيرضو دول ليهم فى الاخر ورث لو كتبته بأسمى الطفل ده يبقي الناس دى هتولع فيه ولو ما كتبت ليه لو كبر يبقي أزمة نفسية ليه فى الكبر أنا دماغي وجعتنى أنا هريح شويه مش قادر ..

ولكن كارمن تقول فى نبرة أول مرة يسمعها الحج عماد فى صوتها نبرة فيها أمومة الامومة اللى محرومة منها كارمن عدة سنين تقول له طب تعالا ننزل نشوف أكل للواد أكيد هو ما بيكلش وليه حاجة تانيه يبقي ننزل نشوف فى الصيدليات اى حاجة يكلها حرام وغير كده عاوزين غيرات وعاوزين ... يقطع كلامها الحج عماد ويضع يده على فمها ويقول أنتى صدقتى انك أمه ..

يشعر الحج عماد كانه قذف قنبلة فى وجة كارمن ولكن كيف يعيد قنبلتة كما كانت .

فكانت كارمن فى قمة الشعور بأمومة والاحساس بها والاحساس ما يفعله من فى سنها وبين يديهم طفل لهم وشعرت بهذا الطفل بأنه عزيز لديها فكان جوابها للحج عماد دمعه تنزل من عين كارمن يا الله هل هذه كارمن القوية كما يقولون ما شكل دمعها هذا انها كانت أحر دمعه سقط على خدها أنها دمعة الحرمان ...

ومد يده الحج عماد وقال لها انا أول مره أشوف دموعك يا كارمن ومدام الطفل ده نزل دمعه من عنيكى وأنا مقرش علي دموعك أنا هاسميه رامى حلو أسم رامى يا ستى ولا لا مش كان فى فترة خطوبتنا كنتى بتقولى لو ربنا رزقنا ولد هنسميه رامى حاضر يا كارمن وهخلصلك أجرات التبنى .

فما كان من كارمن ان وضعت رامى على السرير بحنية الام الغريزة فى كل أنسان وأبتسمت ومدت يديها لتمسح دمعتها الصغيرة فكان وجهها كمثل البدر وكان جميع الاحاسيس فى هذا الوقت فى هذه اللحظة ( البكاء / الحزن / الفرح / الامومة / الحرمان / التعويض من الله / الخوف من الغد / الخوف من ضياع هذا الطفل ).

ونزلت كارمن به فى الصباح وأحضرت له كل الاستلزامات وكان عيون الدهشة على الجميع حتى دخلت به بيت العائلة المكون من

أ أبراهيم وأ على وأ يوسف وكان البنتين سلمى ودينا
وحين علمو بالقصة أخذته سلمى وكانت فى سن 18 وكانت غايه فى الرقة والدلع عكس دينا فكانت من زى الطبع القاسي وأخذته سلمى وقالت هو أسمه رامى طب ندلعو بأيه لما يكبر نسألة فضحك الاخرون وقال أ أبراهيم للحج عماد
عندى لك طريقة حتى يكون أبنا شرعيا ً فى دفاتر الحكومة وهى أن ترفع قضية رفض نسب وتقوم بتطليق كارمن وترفع قضية صلح واقبال النسب وهكذا يكون أبنا ً شرعيا كمثل اى طفل .

فارادو أن يمكرو على الله والله خير الماكرين وبالفعل
قام الحج عماد برفع قضية رفض نسب ثم قام بالصلح ورفع قضية صلح مع كارمن بعد الطلاق وأعدها ووقف ا أبراهيم وأ يوسف أمام القاضي والشهود بنسب الطفل رامى الى أبوة الحج عماد وقال القاضي .......

يتبـــــــــــــــــــــ eima ـــــــــــــــــــــــــع .....

karmen 2009-04-29 05:22 PM

احنا متابعين معاك يا ايما
بس ياريت تكبر الخط شويه
ميرسى ليك وكمل ياللا

amralbob 2009-04-30 12:21 AM

بجد تسلم اديكي ياeima مشكور على القصص الجميله ديه وانا مش هيبقالي دور ولا ايه

البرنس الوحدانى 2009-04-30 01:10 AM

رائع
طب على دا اسمى ولا اسم واحد تانى
لازم اعرف

بس والله انتى رائعة

eima 2009-04-30 03:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة البرنس الوحدانى (المشاركة 53007)
رائع
طب على دا اسمى ولا اسم واحد تانى
لازم اعرف

بس والله انتى رائعة

يا على يا أخويا والله انا راجل مش بنت كل شويه أقولك كدا ...

golden man 2009-04-30 11:34 PM

هو ابراهيم مين يا ايما بعد اذنك

وتسلم ومتابعين معاك

Silver 2009-05-01 01:22 AM

نظراً لحدوث الملابسات فى الأسماء

أنصحك يا إيما بوضع كل اسم بلون معين

يعنى
كارمن ـ عماد ـ رامى .... الخ

هيكون أفضل بحيث أن كل اسم هيكون ليه لون مميز

أتمنى تنفيذ هذه الفكرة

وتسلم إيديك

Silver 2009-05-01 01:45 AM

والله يا إيما الموضوع جامد جداً *-:)

أنا حاسس أنك هتكوم علامة بارزة ف الماجيك :ar!

والقصة فوق الروعة =D> ... بجد أحسنت :-bd

وأنا كنت لسه هاقولك مش أنا المفروض البطل :-B

وأكون ف الأول ... ولاحق القصة من أولها ~X(

الأقيك جايبنى وأنا لسه عيل صغير \:D/

واااااء :(( واااااء :(( وااااااااء :((

حد يشوف ماما كارمن :-s

البرنس الوحدانى 2009-05-01 03:06 AM

انا اسف جدا يا ايما
وانا مقدرش على زعلك يا عم الانسان دايما بيغلط
وعلى العموم انا اسف جدا

karmen 2009-05-01 02:50 PM

ايه يا رامى يا حبيبى عاوز ماما فى حاجه
أنا حضرتلك الرضعه والغيارات
معلش هسيبك بقى أصلى رايحه السوق

prince of alex 2009-05-01 04:40 PM

لا هي ديه ام تسيب ابنها

golden man 2009-05-02 12:25 AM

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

قشطه عليكى يا بت يا كارمن
رامى حضرتلك الرضعه يا بوبوس

وهديهلك انا فى الكليه ان شاء الله
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

karmen 2009-05-02 05:24 PM

هههههههههههههه
ماشى يا جولدن بس متنساش تطمنى عليه
قلب الأم بقى

golden man 2009-05-04 12:17 AM

ههههههههههههههههههههههههههه

ما تقلقيش يا ماما اديته الرضعه وغيرتله

ونيمته فى سريره

هههههههههههههههههههههههههههه

karmen 2009-05-04 12:38 PM

طب الحمد لله طمنت قلبى
هو فين ايما غايب بقاله كتير ؟
يارب يكون بخير

eima 2009-05-05 05:18 PM

أولآ أنا بحب أشكر كارمن علشان هى الوحيدة اللى سألت عليا وفى الموضوع وده ليها تقدير وشكر ( مرسي كارمن ) .

ثانيا ً كنت غايب أثر حدثه صغنووووووونة خالص قدت الى وفاة عربيتى ونقلها مش للأقرب سمكرى لا أقرب بتاع خردة وناس صحابي قالو ليا الأحسن أبعها بالكيلو هكسب فيها أختر والكوميدى فى الموضوع أنى يجيلى محضر وأنا فى مستشفي العريش العام ( شوفت التشرد بعينه ) المحضر علشان انا وقعت عمود نور ومش هطلع الا لما أدفع 3000 وأراهن أن العمود ده سعره مايزدش عن 300 جنيه ( فعلا ً قطة الحكومة جمل ) .
بس كالعادة وكا كل عادة الحمد لله أنا زى القرد بس شوية كدمات صغنوووووونة كده أعااااااااااااااااااااااااااااا
وأحب أسمع أغنية عبد الباسط الحمودة ( بصيت لروحى بعد الحادثة فأجأة ...لقتنى كبرت لالالا كبرت قوى لالالالالا كبرت وماشي على عكاز فأجأة ونزلت دمعتى لالالا مش دمعتى ونزلتى صرختى أنا مش عارفنى أنا مش شايفنى أنا مش أنا أكيد ده واحد تانى وبيضحكو عليا ويقولو ليا ده أنا ) .

المهم سيبكم من كل ده أستنونى النهاردة لسا فيا نفس أكتب أستنم الجزء الثالث من القصة اللى هيكون جااااااااااااااااااااااامد .

كان معكم من فوق سرير بتنا eima

eima 2009-05-05 05:24 PM

أبراهيم هو أسمك أنت يا جولدن مان وانت داخل معانا فى الشخصية يا برنس

بلابل 2009-05-05 05:54 PM

اقتباس:

كنت غايب أثر حدثه صغنووووووونة خالص

الف سلامة عليك يا باشا

وتقملنا بالسلامة

علشان تكملنا القصة الرائعة بتعتك

بجد قصة فى منتهى الجمال

معلشى انا جيت متاخر بس

شفت المتبعات كلها والمشركات

كانى معاكم من الاول

اتمنالك التوفيق وتكملة قصتك الرائعة

تقبل مرورى ايما

بلابل 2009-05-05 05:58 PM

خلو بلكم من رامى

يتربى فى عزك يا عماد انت وممتو كارمن

ههههههههههههههههههه

ويخلو بالو مننا لما يكبر

وميكبرشى علينا

انا عجزنا بقى

eima 2009-05-05 09:47 PM

شكرا ً ليك بلابل لردك الأنيق والدال على شخصية محترمة الذات ومرسي أكتر على مرورك فى قضتنا المتواضعة مابين أيدك .

ولردك الأنيق ده أهديك السطور القليلة دى .

كل ما أفكر فيك لحظة يكبر فيا أحساسك
كل ما عينك تدمع دمعه بيسكر من دمعك كاسي
كل ما الليل يطفي شمعه يزيدو فى قلبي حراسك
وعايش فى المنتدى قصة جديدة قصة حب
خاااااااااااااااااااايف لا تكون بعيد ويدوب القلب
أنا ما بقدر العيش من دووووونك راح اشوف كل العالم بعيونك
وأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأه عايش
قصـــــــــ جديدة ـــــــــــــــة
قصـــــــــــــ حب ــــــــــــــة

ياريت تكون عجباك الكلمات

karmen 2009-05-05 09:51 PM

ألف سلامه عليك يا ايما وتقوملنا بألف سلامه
وان شاء الله العربيه تتظبط ومفيش حاجه
ومتقلقش يا بلابل أنا وعماد واخدين بالنا من رامى أوى ده الواد الحيله بقى
ههههههههههههههههه

eima 2009-05-05 11:02 PM

• الجزء الثالث : ( طمع الذئاب وقتل الحملان ) .
  • فيقول القاضى رافعا عينه فى عين الحج عماد ما كان من الاول يا حج عماد مكنش لازم كل ده المحكمة قبلت الصلح واعتراف النسب .

ويضحك أستاذ أبراهيم وأستاذ على على فكرة ا ستاذ أبراهيم الشيطانية ويذهبون الى السجل الصحى ويسجلون أسم المولد وهو رامى عماد ويرجعون الى البيت فرحين مكرهم هذا .

الا يعلمون بأن الله يرى فقد منع الله التبنى بأعطاء الاسم حتى يتم شريعة الله فى الورث فعند وفاة الحج عماد سوف يكون الورث لطفل غير شرعى لطفل ليس له اى أحقية فى الورث أتبدلون أيات الله فأمكرون والله خير الماكرين .

وبعد مرور15 سنه يشهد الجميع بأن عقليت هذا الغلام ليس بعقليه عادية فهو فى قمة الذكاء فكان من أوائل فصله ومن أوائل مدرسته دائما
    كانت كارمن تدللو أكثر من الازم ولا ترفض له طلب فتربي على الرفاهيه المبالغة .

وكان أستاذ أبراهيم له شريك فى مكتب أفتتاحه من سنين وهو مكتب مقاولات نقل وبشكل أوضح كان لديه هو وشركة العديد من سيارات النقل وكانو ينقلون بضائع من الجمرك الى مصنع وسائل تنظيف شهير ويسمى برشيل ولكن يلاحظ أ أبراهيم بالغنى الزايد فى أموال شريكه التهيمي وفقال له أ أبراهيم ما السبب أنى استنشق رائحة تهريب فى السيارات ما السبب فيقول له التهيمى وكان خبيث الفكر .

الموضوع يا أبراهيم يا خويا اكبر منى ومنك لو عاوز تدخل فيها أنا مش مسؤل أنا دخلت فيها غصب بعنى ومستفاد منه ولكن الاوامر اللى جيالى مافتحش بقي لبنى ادم .
    أ أبراهيم : طب اشمعنى أنت وأنا لا رغم أننا شركة .
    التهيمى : ما تنساش ان مراتى شغالة موظف فى الجمرك والعربيات كلها بتعدى على اسمها ةهى اللى بتخلص كل حاجة لينا جوه .
    أ أبراهيم : مدام مانوللى ربنا يخليها بس عاوز اعرف برضو .
    التهيمى : أنا هفهمك اللعبه علشان تبقي على نور وانت حر يا أبراهيم يا خويا بص يا سيدى دلوقتى مصنع برشيل ده بيجيب كل المواد من المانيا صح .
    أ أبراهيم : صح .
    التهيمى : تعرف أنت لما بتحط أيدك فى البرشيل السايب اللى بيتباع فى شكاير او حتى اللى فى أكياس مش بتلاقي اديك سخنت .
    أ أبراهيم : أه وبتبقي سخنت وبعدها بيحصل أكلان فى أيدى .
    التهيمى : بص بقي يا سيدى الحويات اللى بتيجى على عربياتنا النقل دى بيبقي في كل حويه برميل زى ميه النار كده وبالعكس ده تركيزه أعلى من مية النار 10 أضعاف وبيسهل جدا فى المصنع والبرميل وبيوفر عليهم ملاين وبيكسبهم ملاين كتير بس ده ممنوع دخوله مصر اصلا بس هو بيتهرب وناس كبيرة قوى أكبر منى ومنك اللى ورا الموضوع ده والكل بياكل من وراة .
    أ أبراهيم : من الاخر فيها يا خفيها لو مدخلتش فيها هصيح فى الجمرك .
    التهيمى : يعنى أنت كدا عاوز تشوشر على انا ومدام مانوللى صح طب هقلهم وهجبلك الرد .

وبعد عدة أيام .

التهيمى : هما عاوزين فى الجمرك روح كلمهم أدخل بس عند مخلفا الحويات وهما هناك .
    أ أبراهيم : يعنى مش هتيجى معايا .
    التهيمى : لا يا سيدى انا مسافر مع بضاعة وغير كدا انت رايح تتفق على عمولة .

يذهب أ أبراهيم معتقدا ً أن سكوته له ثمن ولكن لا يعلم ما يأتى له .

يدخل أستاذ ابراهيم عند مخلفات الحويات مكان فى أخر الميناء ويرى 4 اشخاص فى أنتظارة وعند الوقوف أمامهم يأتى الخامس من خلفة ضاربنا بعصا على راس أ أبراهيم فيسقط مغمى عليه وعندما يفيق يرى نفسه مقيدا ويقول له شخص من 5 .

عاوز تصيح صح مفكر الموضوع لعبه أو مفكر أنها حاجة سهلة لما تتكلم عاوز تعرف أيه المادة دى هعرفهالك وهدوئهالك علشان تبقي تقول كمان طعمها أيه .

ويحضر حقنه من زجاج ويدخلها هذه المادة ويفتحون فم أستاذ أبراهيم ويدخلونها بداخل فمه ويحقنون بها جوفو من الداخل فتنزل الماده أكلة كل احشاء جسده من الداخل ساقط متوفيا وهو ينظر الى السماء .

ويقومون الاشخاص بفك الاستاذ أبراهيم ويصحون بداخل الجمرك :

واحد شرب مية نار الحقونا أسعاف أسعاف .

ويأخذون الجثة فى سيارة خاصة ويذهبون بها الى مستشفى الاميرى العام وكان كل شيئ مرتب وعلى أكمل وجه وكان فعلا الاشخاص الذين خلف هذه اللعبه أكبر مما اى أحد يتخيل فقد كان أوراق الدفت والتصريح جاهز من قبل دخوله المستشفى .

وتستقبل الخبر سلمى فى بيت العائلة مغشي عليها ويذهب أخوانه الحج عماد وأ على وأ يوسف ودينا وسلمى اللى المستشفى .

وتطلب دينا أن ترى أخوها المتوفي أ أبراهيم وتصيح ويامر الدكتور بدخولها وعند دخولها .

تمسك وجه ا أبراهيم وبعد شريط الذكريات الذى مر فى ثوانى وكان فيه العمر كله تفتح فم أخيها المتوفي ا أبراهيم فترى أن شفتاه من الداخل صحيحان ولا يشوههما أى شيئ ولسانه ايضا من المام لا يشوهه أى شيئ متمد اصبعيها داخل فمه حتى تحس بأحتراق فى طرف صابعها من الامام بعد دخوله وتقف وتقول لنفسها :

لو كان شرب لكان تبلل كل فمه وتشوه ولكن فمه سليم يبقي هذا فعل فعال .

وتخرج مصيحه فى وجه يوسف وا على أخوكم أبراهيم أتقتل قتل بفعل فاعل واللى يعرف هذا أكيد التهيمى .

ويتصلون بالتهيمى فيقول لهم......

يتبــــــــــــــــــــــــ eima ــــــــــــــــــــــــــع ...

eima 2009-05-05 11:16 PM

أنا طمعان بتثبيت القصة بدل ما كل شوية بتغطس تحت

ممكن بلييييييز

karmen 2009-05-05 11:30 PM

شكرا ايما
واحنا متابعين معاك

eima 2009-05-05 11:38 PM

أنا بشكر سيلفر على الرسالة الرقيقة دى وربنا يديم الود والمحبة ما بنا .

وبجد فرحاااااان جدا ً أنى لقتنى على بال شخص ممكن يكون بعيد بس لأقلبي قريب .

وأهديك لكام بيت دول

سَـلامٌ عَلى الدُّنْيـا إِذَا لَمْ يَكُـنْ بِـهَا

صَـدِيقٌ صَدُوقٌ صَادِقُ الوَعْدِ مُنْصِفَـا

أَخِـلاَّءُ الـرِّجَـالِ هُـمْ كَثِيـرٌ

وَلَكِـنْ فِـي البَـلاَءِ هُـمْ قَلِيـلُ

فَـلاَ تَغْـرُرْكَ خُلَّـةُ مَنْ تُؤَاخِـي

فَمَـا لَكَ عِنْـدَ نَـائِبَـةٍ خَلِيـلُ

وَكُـلُّ أَخٍ يَقُــولُ أَنَـا وَفِـيٌّ

وَلَكِـنْ لَيْـسَ يَفْعَـلُ مَا يَقُـولُ

سِـوَى خِلٍّ لَهُ حَسَـبٌ وَدِيـنٌ

فَذَاكَ لِمَـا يَقُـولُ هُوَ الفَعُـولُ

تَكَثَّرْ مِنَ الإِخْوانِ مَا اسْتَطَعْـتَ فَإِنَّهُمْ

عِمَـادٌ إِذا اسْتَنْجَـدْتَهُـمْ وظَهِيـرُ

ومَا بِكَثِيـرٍ أَلْفُ خِـلٍّ وَصَاحِـبٍ

وَإِنَّ عَــدُواً وَاحِــداً لَكَثِيــرُ

ياريت يكونو عجبوك يا صديقي

شكرا لسؤالك عليا مرة تانية

eima 2009-05-06 02:45 PM

شكرا ً لردك كارمن لمتابعتك بس عاوز أعرف فيه أى تعديل فى القصة ولا شغالة زى الفل .

بلابل 2009-05-06 04:07 PM

انا اول مبدخل المنتدى

لازم اشوف الجديد فيها

بجد تسلم ايدك

وكمل وحنا معاك

بس ياريت متتاخرشى بتنزيل الاجزاء الجديدة

وشكرا ليك على الكلمات الجميلة

لانها من انسان رقيق

بالتوفيق

تقبل مرورى

karmen 2009-05-06 05:25 PM

لا يا ايما كله تمام
وبعدين يعنى احنا هنعدل عليك واللا هنعرف أحسن منك
يا ابنى انت مبدع
ياللا ربنا معاك
ومتابعين

eima 2009-05-06 05:36 PM

بكمية الردود الضئيلة دى بجوار العدد ده من الزوار أقدر بكل فخر وأمتنان أنى أقول القصة دى ((( فشلت ))) .

3 متابعين سيلفر وكارمن وبلابل ( ليهم كل الشكر والتقدير ) .

بس القصة دى فشلت بيكم بعدم ردودكم بعدم التشجيع بعدم النقد ولو ببساطة حتى .

بجد كان نفسي أعطى للمنتدى ده أكتر من كدا وبالفعل كنت هعطى ليه أكتر من ده بكتييييييير جدا ً

بس شكرا لقمة الأحباط اللى أكترثته هنا .

كل الشكر والتقدير للشخصيات اللى فى القصة اللى حتى ما كتبو متابعين وكأنى بحاول أخلق جو من العائلة أو الاسرة أو الحب أو التجمع و التقرب هنا وده كان الفكرة الأساسية من القصة بالرغم من أنى أنا الغريب هنا فى الموقع .

مرسي لكل شخص هنا ودام الود على خير

eima

golden man 2009-05-06 05:43 PM

الف مليون سلاميه يا ايما يا ريت نقدر نجيلك شد حيلك الى يجى فى الريش بقشيش

اهم حاجه انت فداك مليون عربيه

golden man 2009-05-06 05:54 PM

ليه بس كده يا ايما والله انا كل اما ادخل اشوفك كتبت حاجه ولا لا

مع انى مت بس معاك بروحى

كمل يا ايما

الساعة الآن 05:10 AM.