منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   المنتدى العام (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   أسئلة غبي حيرت العالم .......؟؟؟؟ (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=8450)

وليد نعيم 12-08-2008 09:07 AM

أسئلة غبي حيرت العالم .......؟؟؟؟
 
أسئلة غبي حيرت العالم .......؟؟؟؟
غبي فكر وحس ان العالم فيه اشياء كثيرة غلط ووضع اسئلة ليبرهن على ذلك :
-إذا كانت الخضار والفاكهة تفيد في تخسيس الوزن ، فلماذا لم يستفد الفيل منها ؟
.............................. .....
-أنت تركض للأمام لتخفيض وزنك ، ماذا لو ركضت للوراء هل يزيد وزنك ؟؟؟؟
............................. .......
-لماذا الصمغ الشديدالفعالية لا يلتصق بالأنبوب الذي يحتويه ؟
.............................. .....
-إذا كان العالم مسرحاً كما يقولون ، فأين يجلس المتفرجون ؟
.............................. ...
-إشارة ممنوع المشي على الحشيش المزروع ، كيف وضعت في مكانها ؟؟
.............................. .......
-البطيخ الذي لايحتوي بذور ، كيف تمت زراعته ؟
.............................. ......
-نسمع كثيراً عن سرعة الضوء ، طيب كم تبلغ سرعة العتمة ؟؟
.............................. ........
-لماذا لا يصنعون طعام القطط بنكهة الفئران ؟
.............................. .........
-لماذا يعقمون الإبرةالسامة لقتل المحكوم عليهم بالإعدام ؟؟؟؟
.............................. ..........
طيب هذا سؤال أجمل منه
ماذا كان الطيارون الانتحاريون اليابانيون
( الكاميكاز ) يرتدون خوذة واقية ؟
.............................. ..........
إذا كان السوبر ماركت
يفتح لمدة أربعا وعشرين ساعة
في اليوم لمدة عامٍ كامل ،
فلماذا وضعت عليه الأبواب والأقفال؟

marmar 12-08-2008 06:23 PM

هههههههههههه

بجد اسئلة محيرة


هيمة فرج 12-08-2008 09:15 PM

دا كدا ذكى مش غبى
ههههههههههههههههه
تسلم ايديك

RagheDrawshi 12-08-2008 09:22 PM

دا كدا ذكى مش غبى
ههههههههههههههههه

Silver 12-09-2008 02:22 PM

أرجو المعذرة فى نقل الموضوع

وأتمنى الانتباه لتنسيق الموضوع


بارك الله فيك ... والله الموفق

THE KING 05-10-2009 01:05 AM

تسلم ايديك يا معلم

karmen 05-10-2009 01:17 AM

هههههههههههه
ايه الأسئله العجيبه دى
تسلم ايديك

prince of alex 05-10-2009 03:58 AM

ده شبه واحد صحبي اغبى منه ههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههه

eima 05-11-2009 03:43 AM

أسئلة غبي حيرت العالم .......؟؟؟؟
ردا ً على أسئلة حضرتك :

س 1 : غبي فكر وحس ان العالم فيه اشياء كثيرة غلط ووضع اسئلة ليبرهن على ذلك :
-إذا كانت الخضار والفاكهة تفيد في تخسيس الوزن ، فلماذا لم يستفد الفيل منها ؟


ج 1 : لأن الغدد اللمفوية من أول مكونات الفيل والغدد لدرقية أيضا مما يسبب تضخم وتنشيط فى الشبكة العنكبوتيه للفيل فترى الفيل فى تزايد تام ولو حتى لم يأكل الا القليل جدا ولكن يقف وزن الفيل عند الضغط الكافي على الغدد الدرقية وعدم تغير أنسجنها كالمخ .

.............................. .....
س 2 : أنت تركض للأمام لتخفيض وزنك ، ماذا لو ركضت للوراء هل يزيد وزنك ؟؟؟؟

ج 2 : تكون عضلات الفخد ينقسم 4 فصوص الدمعه والعضل لخلفى والمشيئ الأمامى المزدوج وليكن حتى للخلف أو الامام او الجمب ففى كل زلك مجهود ينشئة الجسم وبالتالى يتم التخسيس وليس التخسيس ولطخن بدوران الركبة .
............................. .......

س 3 : لماذا الصمغ الشديدالفعالية لا يلتصق بالأنبوب الذي يحتويه ؟
ج 3 : الصمغ وأنواعة من أول الأمير حتى الجلة يتفاعل موادها بالهواء والفرد والطلاء والاقلية .
.............................. .....
س 4 : إذا كان العالم مسرحاً كما يقولون ، فأين يجلس المتفرجون ؟

ج 4 : أعزرنى فالرد فى هذا الكلام يتحمل خطاء ووزر وأتمنى تكون فهمنى ( ده سؤال...... ) .
.............................. ...
س 5 : إشارة ممنوع المشي على الحشيش المزروع ، كيف وضعت في مكانها ؟؟

ج 5 : تتحسب بالخسارة الصغيرة أحسن من الخسارة الكتيرة .
.............................. .......
س 6 : البطيخ الذي لايحتوي بذور ، كيف تمت زراعته ؟

ج 6 : سمعت عن سمك أحادى الجنس وده تطور جينى كذلك الخضروات والفاكهه زراعه بلا تمدد .
.............................. ......
س7 :نسمع كثيراً عن سرعة الضوء ، طيب كم تبلغ سرعة العتمة ؟؟

ج7 : لا يوجد أشعاع للظلام الشعاع للنور لذلك يتم المقياس بالاضاءة من العين للهدف وطبعا بيكون بواسطة النور ولا ترى لاعين فى لظلام الدامس .
.............................. ........
س 8 : لماذا لا يصنعون طعام القطط بنكهة الفئران ؟

ج 8 : لآن القطط لا تأكل الفئران ولكن تقتلهم فقط .
.............................. .........
س 9 :لماذا يعقمون الإبرةالسامة لقتل المحكوم عليهم بالإعدام ؟؟؟؟

ج 9 : بيكون من أحترام الأنسانية اللى أحنا محرمين منها هنا .
.............................. ..........
طيب هذا سؤال أجمل منه
ماذا كان الطيارون الانتحاريون اليابانيون
( الكاميكاز ) يرتدون خوذة واقية ؟

لآن الخوذة بيكون بيها جهاز الاستقبال والارسال ( زى تلفون ) .
.............................. ..........
إذا كان السوبر ماركت
يفتح لمدة أربعا وعشرين ساعة
في اليوم لمدة عامٍ كامل ،
فلماذا وضعت عليه الأبواب والأقفال؟

لعل وعسي قامت ظروف وأجبر قفل السوبر ماركت وغير كدا مافيش محل بيتبنى الا لما يكون من الاساس الباب

أتمنى أكون وفيت بالرد

manolly 05-11-2009 10:37 PM

إذا كان السوبر ماركت
يفتح لمدة أربعا وعشرين ساعة
في اليوم لمدة عامٍ كامل ،
فلماذا وضعت عليه الأبواب والأقفال؟

والله السؤال ده كان بيدور في بالى من فترة
تفتكروا بقى ده من ايه
ههههههههههههههه
ياللا مش مشكلة بقى
المهم ان الاجابات بقت واضحة
ميرسي يا ايما والله عالاجابات المقنعة دى
طيب انا عندى اسئلة بتدور في خيالى من النوعية دى
هحضرهم واجيبهم علشان اعرف اجابتهم

eima 05-11-2009 11:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة manolly (المشاركة 56860)
ميرسي يا ايما والله عالاجابات المقنعة دى
طيب انا عندى اسئلة بتدور في خيالى من النوعية دى
هحضرهم واجيبهم علشان اعرف اجابتهم

يا ستى أنتى تأمرى أنتى وأى عضو .

اللى عندو أى سؤال محيرة ممكن يكتبة وممكن والله أعلم يكون ليا رد فيه .

ميرسي ليكى كتير

karmen 05-12-2009 01:00 AM

على فكره يا ايما اجابات ممتازه
والله اجابات مقنعه ورائعه
ميرسى على التوضيح

البرنس الوحدانى 05-12-2009 05:09 AM

حلوة الاسئلة
ودى أسألة ذكى مش غبى

بس أسألة جامدة
عمرى ما فكرت فيها

golden man 05-18-2009 03:01 AM

تسلم والله على الاسئله يا وليد وعلى اجابتك الجامده يا ايما

bosbos love 12-08-2009 05:45 AM

ههههههههههههه
جميلة جدا يا وليد

amira abdo 01-03-2010 12:08 PM

ايون صح اسئله منطقيه ومحتاجه لاجابه فعلا هههههههههههههههههه
تسلم ايدك ياوليد

admin 01-04-2010 05:43 AM

هههههههههههه


ده كده مش غبى

el.sa7er 01-04-2010 07:11 AM

ههههههههههههههه
ينهار ابيض دى اسألة واحد غبى
امال لو كان ذكى كن عمل ايه
نايس توبيك

دبدوباية 01-04-2010 07:23 AM

[عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


الساعة الآن 06:55 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir