منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   منتدي الفنون الادبيه (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=42)
-   -   بداية التحدى (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=10707)

البرنس الوحدانى 05-27-2009 11:00 PM

بداية التحدى
 
يلا هنبدأ
بسم الله الرحمن الرحيم

يا مسهل

البرنس الوحدانى 05-27-2009 11:24 PM

................يلا قولوا معايا قولوا آمين.....................
1.بفكر أحبك ولا محبكش
2.بفكر أكون طيب ولا أكون وحش
3.بفكر أكون انسان جديد ولا مينفعش
4.بفكر فى حجات كتير بس مبتتحققش
5.بفكر فى مستقبلى ألاقى ملوش ملامح
6.بفكر فى عالمى ألاقى نفسى ضايع
7.بفكر فى نفسى ألاقى نفسى صايع
8.بفكر فى أحبابى ألاقى كله رايح
9.أعمل ايه فى الزمان
10.اللى قلبى مش راسى فى مكان
11.واللى مخى بيدور دوران
12.واللى عشتى اللى كلها أحزان
13.والناس اللى ملهومش أمان
14.والعيشة اللى مفهاش إطمئنان
15.والبلاد اللى مفهاش سلام
16.والوحوش اللى بتاكل فى الأجسام
17.والحرب اللى صاحية ومش عايزة تنام
18.والكفار اللى بيحاربوا فى الإسلام
19.مبقاش فيه راحة بقا كله تعبان
20.مبقاش فيه متعة بقا كله زهقان
21.عايزين نخلى حياتنا كلها أفراح
22.عايزين ننزع من ايدينا السلاح
23.عايزين نعيش فى البراح
24.عايزين الاسلام ينتشر
25.عايزين كلمة حى على الفلاح
26.عايزين يبقى فى قلوبنا السماح
27.بس مين يسمع مين يتكلم
28.مفيش حد بيتعلم
29.كله فاكر نفسه معلم
30.مش عايزين طفل يتألم
31.عايزين نبقى إيد واحدة
32.ميفرقش بينا حد
33.عايزين نخاف على بعض
34.الأمان لازم ولابد
35.أنا مش بكلم ناس محششين
36.أنا بكلم ناس فاهمين
37.وللى أنا بقوله واعيين
38.خلاص كفاية كدة
39.وأدعى رب العالمين
40.ان احنا نعيش مبسوطين
41.ومنكنش أبدا مغرورين
42.ولازم نكون على العدو متحدين
43.يلا قولوا معايا قولوا آمين

افتكروا المهلة يوم واحد لكتابة الشعر






karmen 05-28-2009 12:34 AM

رائع يا برنس
منتظرين الباقيين يكتبوا عشان نبدأ التصويت

golden man 05-28-2009 01:26 AM

يالا فين الباقى علشان نختار

Silver 05-28-2009 02:09 AM

بالتوفيق للجميع

البرنس الوحدانى 05-28-2009 03:02 AM

ايه فين ايما والامبراطور

يلا اليوم قرب يخلص

الامبراطور 05-28-2009 04:12 AM

أنا ما كنتش أعرف موعد التحدي

الامبراطور 05-28-2009 04:36 AM

الحب مش منظرة ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــ الحب كلمة حلوة
الحب مش كلام ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــ الحب حنان وأفعال
الحب مش صياعة ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ الحب نخوة وشهامة
يا حبيبتي قربي مني ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــ احضنيني ونسيني اسمي
يا حبيبتي صارحيني بحبك ـــــــــــــــــــــــــ ــــ مش كفايه إني لسا فاكر اسمك
دوقتيني سنين العذاب ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــ خلتيني مش عارف أنام
خلتيني مش حاسس بالأيام ـــــــــــــــــــــــــ ـــ خلتيني اتملا الام
يا حبيبتي ارجعي ليّه ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــ عوضيني عن العذاب
اللي عشته في بعدك عني ـــــــــــــــــــــــــ ـ مش كفاية عشان ترجعي ليّه



إني أكون لسه بحبك

eima 05-28-2009 09:56 AM

يامــــــــــرحبا والف حيا عداد ما الرعد يرسل
وعـــــــــــــد ما سالت سيوله مع الواد وملاه
يا هاجســـــــي هات لي ردك وبالصوت همل
في قتنا وبردك لنا أملاه ابــداع بقافــك وإتلاه
قـــــــــــــــــم يارسولي قدا أكملة واعزم توكل
وانشد على صاحبــــي واعطيه خطي بيمناه
وابلغ عليهم ســــــــــــلامي مليون زايد مدبل
مني عليه التحيه بالمســـــــك والعود سقناه
بلابل شهد العسل بهدا الاســم معنا مسجل
ذي ســــــــاق بدعه ورتب لي حروفه ومعناه
ذي قال انه على ما راح منه معـــــــــــــــــدل
كـــــريم طبع التواضـــــــــع فيه واضح لمسناه
هذا وبشــــــــــكر مشاعر طيب راسخ مؤصل
في شخصكم يا بلابل المرء بحسب ما قد رأيناه
اصــــــــــــــــيل وافي واما اللوم حيشاه يلفاه
وان كنت ياصاحبــــــــــي مشغول منا وتسأل
فنحمــــــــــــــــــد الله رب الكون حكمه قبلناه
وكل ما قدره واجب على العبد يقـــــــــــــــبل
بالصــــــــــــــــبر بايبلغ المؤمن من الاجر تمناه
وهكذا حالها الدنيا بها الحمل مثقـــــــــــــــل
ذا فصل اول خـــرج والفصل ثاني دخلـــــــناه
حنــين قلبي لكم يا فارس المنتدى بلابل رأناه
ودي بساعه مـــــــــعاكم تروي فؤادي وتهناه
في وســــــط ترى المناظر ما بين ربعي تعلل
وأنت بلابل امامي بهــــــــــــــنأ بشوفه ولقياه
وبانشدك يا رفيقـــــــي من امر واقع ومخجل
قـــــــــــالوا اصتلحتوا مع من قد تناسا ضحياه
والاصل اصـــــــلاح وضع الاهل في البيت اول
ووقف سيل الدما دي بقصصى واقع وعشناه
ذا قول شاعر خليفي فالــــصدق ما هو معول
والصلح ذي يرخـــــــــص الارواح شفنا رفضناه
والختم ذكر النبـــــــــي صلي وانته معي صل
عســــــــــــاه يشفع لنا عن كل ذنب اقترفناه

golden man 05-28-2009 09:56 AM

يوم واحد بس طب ازاى
انت عاوز تاخدها بالتزكيه ولا ايه يا برنس

eima 05-28-2009 09:59 AM

حطيت دماغى

ع السرير [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

وحلمت خير اللهم

اجعله خير [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

انى فارقت البلد

زى الطير [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

وعشت فى جزيرة

لا انا فيها رئيس

ولا وزير [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

ولا حتى زعيم

ولا كبير [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

انا يدوبك عليها

غفير [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

بواب مجرد بواب

بس حاسب [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

لا هعدى حرامى

اونصاب [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

او اى مخادع

او كداب [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

او كلب ليل اوذئب

م الذئاب [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

عايش بقلب كبير

يساع العالم [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

يطرد اى واحد

ظالم [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

هكتب على بابها

بالخير حالم [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

عايش صاحى مش

نايم [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

لا عندى كرش

ومتربع على عرش [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

او مفكر نفسى

اسد او وحش [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

وفجأة سمعت

دوشه

وصحيت بكل

دهشه [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]

بصيت لاقيتنى

نايم ع الارض حاضن

مأشه [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل]


eima 05-28-2009 10:00 AM

اللى يعجبك حكم بيه

eima 05-28-2009 10:02 AM

ضربه كانت قاضيه عليا...... ضيعت كل اللى ليا
قلت اشغل كل فلوسى ...... احطها فى البورصه ديا
جمدت قلبى وعملت روسى ...... والكل قاللى دى فكره هايلا
واتصلت بكل نفوذى ...... قلت ابيع قالوا لأ اصبر شويا
حطيت فى قلبى بطيخه صيفى ...... ورحت لابس السلطانيا
وكانت الضربه القويه ...... هبوط فى البورصه العالميا
فلستنى ضمرتنى ووقعتلى كل ضروسى...... وحولونى للعباسيا
قالولى تشرب لبن جاموسى ...... واكلونى المهلبيا
وكل اللى كانوا بيشجعونى ...... اتبروا بمعرفتهم ليا
ياريتنى خدت درس خصوصى ...... اهو كان نفعنى فى الوقعه ديا
ومن يوميها روحت لقبنورى ...... ركبل [عذراً، الروابط تظهر فقط للأعضاء المسجلين. إضغط هنا للتسجيل] ى شيش ومشربيا

eima 05-28-2009 10:04 AM

على فكرة برنس ( الشعر الواحد منك قصاد 3 منى وكل شعر في ال3 بلهجة ولغة مختلفة أوك ) .

وتحـــــــــــدى .

eima 05-28-2009 10:05 AM

أنت فيييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي ين

مستنى ردك يا برنس .
ههههههههههههههههه

( حبيبي أنت وقعت )
ههههههههههههههه بهزر معاك .

golden man 05-28-2009 11:50 AM

جامد يا ايما تسلم انت برنس

eima 05-29-2009 01:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة golden man (المشاركة 60245)
جامد يا ايما تسلم انت برنس

وده كان أول تصويت معانا ليا .<:-P<:-P

أكسب أنا كدا / لالالالالالالالالالالا مستنى أكتر o:-)

مستنى تصويت أكترررررررر ومسنيك يابرنس

ويارب تكون بخير ( لقيتك مابتسئلش قولت أسئل أنا صحيح منك ماجتش منك أهى تيجى منى أنا ) :)]

البرنس الوحدانى 05-29-2009 02:49 AM

ايما معلش انت لازم تدخل بشعر واحد بس
انت اختار واحد منهم
يلا اختار عشان نبدا التصويت

eima 05-29-2009 02:52 AM

أنا هختار أقلهم ( ضربة قاضية ) .

البرنس الوحدانى 05-29-2009 03:02 AM

كدة كويس

كدة نعلن بداية التصويت بين التلت مشتركين
يحق للعضو انه يصوت مرتين فقط
ولا يحق للمتحديين انهم يكتبوا اثناء التصويت
الان ادخلوا على موضع ابدا التصويت
وباذن الله خلال يومين سوف تعلن النتيجة
وانا محتاج مشرف معايا على التصويت فلو حد عايز يقوللى


golden man 05-29-2009 03:38 AM

اوك نبدا التصويت

الضحكة الحلوة 05-29-2009 04:41 AM

شيكايو شيكايو

البرنس مفيش زيه:-c:-c


الساعة الآن 06:48 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir