منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   منتدي الفنون الادبيه (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=42)
-   -   كل ما كتب صلاح جاهين من رباعيات وأشعار (موضوع متجدد) (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=18231)

karmen 03-13-2010 06:39 AM

و لو إنضنيت وفنيت وعُمري إنفرط
مش عاوز ألجأ للحلول الوسط
و كمان شَطَط وجنون مانيش عاوز
يا مين يقول لي الصح فين والغلط
عجبي !!

karmen 03-13-2010 06:44 AM

عاد الربيع كأنه طعم الحُب
و الحُب نار جوه العروق بتصُب
أتمتع إزاي بيه وأنا متقطع
من كُتر خوفي لا في الخطيئه يطُب ؟
عجبي !!

karmen 03-13-2010 06:46 AM

إزاي شبابنا يقوم وياخد دوره
من غير صراخ يئذيه و يجرح زوره
يا هل ترى أحسن له يقعد ساكت
أو ينترك ولو خرج عن طوره ؟
عجبي !!!

karmen 03-13-2010 06:55 AM

أحسن ما فيها العشق والمعشقه
وشويتين الضحك والتريقه
شُفت الحياه.لفيت.لقيت الألذ
تغييرها.وده يعني التعب والشقا
عجبي !!!

karmen 03-13-2010 06:56 AM

عجبي على العجب العجيب العُجاب
لمّا الحقيقه تطُل بعد إحتجاب
وتروح وتحلا وفجأه تصبح مفيش
كمثل طراطيش بحر ياما خد وجاب
عجبي !!!

karmen 03-13-2010 06:57 AM

في اللهو ماشي يا بهلوان إش إِش
يا فراشه منقوشه على كُل وش
شقلبت عقلي وعقلي شقلبني
وكنت بحسبني بقيت ما أندهش
عجبي !!

karmen 03-13-2010 07:02 AM

وقفت ساعة الصبح بغسل سناني
قالت لي شايف قوتي و لمعاني ؟
إيش تطلب اليوم مني ضحكة أسد ؟
واللا إبتسامة إعلانات أمريكاني ؟
عجبي !!

karmen 03-13-2010 07:03 AM

الحلو يم اليم صابح رايح
سارح في حُضن الميه سابح سايح
الحلو داب في البحر,قُلت أدوقه
وجدت لسه البحر برضك مالح
عجبي !!

karmen 03-13-2010 07:05 AM

يا كُل كلمه للعجب في قاموس
إنسكلوبيديا لسان العرب أو لا لاروس
تعالوا نجده.ده لسه في عصرنا
الشمس والبحر العريض بالفلوس
عجبي !!

karmen 03-13-2010 07:06 AM

ما إنتاش بتلعب ليه يا روح بابا ؟
و لا عسكري ولا لص في عصابه ؟
إلعب أسد أو ديب رهيب أو غزال
دي الدنيا في نهاية المطاف غابه
عجبي !!!


الساعة الآن 06:01 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir