منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   عالم ادم (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=32)
-   -   هل أنت(مع) أو (ضد) ؟؟؟؟؟ (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=10540)

el asmar 05-21-2009 06:01 AM

في الاول كانت حماس كانت بتضرب بيد من حديد
دفاعا عن الارض والوطن ولكن دلوقتى دخلت بينهم
الاغرض السياسيه والمصالح الشخصيه



هل انت مع أم ضد الدروس الخصوصيه في الجامعه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

karmen 05-21-2009 06:10 AM

ضدها طبعا
لأن المفروض ان النظام الجامعى ده نظام تعليمى متطور يغلب عليه الطابع العملى يبقى ازاى الجامعه هى كمان يبقى فيها دروس
ماهى لو لغرض الافاده فقط كان يبقى ماشى
لكن ده الطالب بيروح ياخد درس عند المعيد أو الدكتور عشان يديله أسئلة الامتحان
أين العدل من كل هذا؟
هل أنت مع أو ضد حركة كفايه؟؟؟

مهاب 05-21-2009 06:49 AM

تم تحرير المشاركة

( والكلاب تعوى والقافلة تسير )

karmen 05-21-2009 08:48 AM

no comment

EzAt99 05-23-2009 03:16 AM

والله يا كارمن لو حركة كفاية دي بتقول كفاية لكل حاجة وحشة أو حرام فأنا أؤيدها جداا, يعني كفاية تدخين-كفاية معاكسة وكده يعني.



هل أنت مع أو ضد الإختلاط في المدارس والجامعات؟؟؟

karmen 05-23-2009 03:49 AM

الاختلاط المفروض ان هو محرم فى الدين
لكن بلدنا عادى كله فيها كوسه وبتنجان
بصراحه السؤال صعب وأنا مش عارفه اذا كنت معاه واللا لأ
هل أنت مع أو ضد البرامج الدينيه على الفضائيات؟؟؟

البرنس الوحدانى 05-24-2009 05:00 AM

اكيد معاها

هلى انت مع او ضد الافلام الغير شرعية التى تعرض على التلفاز؟

karmen 05-24-2009 06:30 AM

طبعا مش معاها
أصل خلاص بلدنا بقت عادى
بقينا نقلد الغرب زى العمى
وكل مخرج يدخل يعمل الفيلم اللى هو عايزه
ولو حد اعترض يقولولك دى حريه شخصيه
ياللا قولوا على الدنيا السلام
هل أنت مع أو ضد انتقاب السيدات(النقاب يعنى)؟؟؟؟

البرنس الوحدانى 05-24-2009 07:24 AM

بصراحة انا معاه

هل انت مع او ضد قيادة السيارة للمراة؟

karmen 05-24-2009 08:00 AM

معاها جدا طبعا
وايه اللى يمنع أنا بسوق وأغلبية البنات اللى أعرفهم بيسوقوا مفيش مشاكل
هل أنت مع أو ضد اعدام صدام حسين؟؟؟؟

el asmar 05-24-2009 08:32 AM

أنا مع أعدام صدام حسين
لان لكل ظالم نهايه

هل انت مع ام ضد
تولية علأ مبارك الحكم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

karmen 05-24-2009 08:44 AM

لأ طبعا
يتولى الحكم وتبقى المملكه العربيه المصريه مش كده؟؟
كفانا 26 سنه
هنستحمل أكتر من كده ايه
هل أنت مع أو ضد أغانى الراب المصريه؟؟؟

el asmar 05-24-2009 09:17 AM

أغانى الراب المصريه بحس أنها تقليد
اعمى للغرب
واللى عايز يتفوق ممكن يتفوق
فى موسيقة بلدنا
ولا هيه عقدت الخواجه

هل انت مع ام ضد : صداقه الشات؟؟؟؟

karmen 05-24-2009 10:42 PM

لأ طبعا مش معاها
ولو بقت صداقه تفضل زى ماهى على الشات يعنى متتطورش
بصراحه مش بثق فى أى حاجه تيجى عن طريق النت
ده رأيى
هل أنت مع أو ضد تغيير الساعه كل سيزون فى مصر؟؟؟

EzAt99 05-24-2009 10:53 PM

طبعا مش معاها
والله اتلخبطنا.....! كفاية كدة
هل أنت مع أو ضد الزواااااج عن طريق النت؟؟؟!!!

karmen 05-25-2009 01:08 AM

أنا عن نفسى بعارض أى حاجه عن طريق النت يعنى من قلة قرايبى وصحابى والناس اللى بشوفهم كل يوم هروح أتجوز من على النت
بس ده طبعا ميمنعش ان بتبقى فى جوازات ناجحه جدا من عالنت
هل أنت مع أو ضد نظام التعليم المصرى؟؟؟

el asmar 05-25-2009 03:00 AM

أنا مش مع نظام التعليم المصرى
لانه نظام تعليم متخلف جدا
بمعنا صم علشان الامتحان
والدليل على كده أسئلى أى طالب
عن أسماء موادالترم الاول مش هيعرف

هل انت مع أم ضد زواج الصالونات؟؟؟؟

EzAt99 05-25-2009 04:35 AM

لا طبعا دي طريقة متخلفة ورجعية.
وبعدين أنا متهيألي ان الطريقة دي اختفت لأن التعليم دلوقتي بيساعد البنت انها تقول لأ.
هل أنت مع أو ضد....
الحب بمجرد النظر(الحب من أول نظرة)؟؟

karmen 05-25-2009 04:51 AM

معاه جدا ومؤمنه بيه كمان
فى ناس تقولك مفيش حاجه اسمها الحب من أول نظره
لأ فيه طبعا
ده حب كده من نوع خاص يحدث عند التقاء العيون لأول مره
ما أجمله من حب
هل أنت مع أو ضد الرئيس المصرى محمد حسنى مبارك؟؟؟

el asmar 05-25-2009 05:29 AM

أحسن ناس

No comment

هل أنت مع أم ضد

العولمه بكل ما تحمله من منافع و أضرار ؟!!

karmen 05-25-2009 07:43 AM

of course against globalization
ده مخطط غربى بيضحكوا بيه على عقولنا العولمه ممكن تمحى حضارتنا ووجودنا

وبعدين ازاى يبقى العالم كله عايش فى أفكار وعادات واحده
احنا تقاليدنا مختلفه ومش هينفع تكون زيهم أبدا


هل أنت مع أو ضد قيام ثوره على الحكم فى مصر؟؟؟

el asmar 05-25-2009 09:39 AM

Revolution HaHaHaHay

no comment

I wanna live I`m not CRAZYYYYY

!!!!!!!!!

هو انتى غاويه عذاب ولا ايه ؟؟؟؟
ما اهو انتى مجربيتيش عذاب الحكومه !!!!
ما شوفتيش فيلم "البرئ"
لاحمد ذكى


هل انت مع ام ضد : الناس الثوريين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

karmen 05-27-2009 01:47 AM

معاهم
طالما هما بيثورو من أجل الدفاع عن الحق والحريه
لكن لو ثوره من أجل البلبله أكيد مش معاها
هل أنت مع أو ضد تولى مصر الدفاع عن القضيه الفلسطينيه ؟؟

البرنس الوحدانى 05-27-2009 02:31 AM

انا طبعا معاه لكن هو فين

هل انت مع او ضد دخول الاجانب بلدنا ام الدنيا؟

karmen 05-27-2009 02:59 AM

أكيد معاه
ده بينشط السياحه جامد جدا
وفيه فايده كبيره بتعود على بلدنا أم الدنيا
هل أنت مع أو ضد الهجره والعمل فى الخارج؟؟؟

البرنس الوحدانى 05-28-2009 12:17 AM

بصراحة ضدها

هل انت مع او ضد رئاسة مبارك؟

karmen 05-28-2009 12:22 AM

noooooooooooooooo
بأعلى صوت هقول
against
هل أنت مع أو ضد أغانى الراب المصريه؟؟؟

البرنس الوحدانى 05-28-2009 03:15 AM

طبعا معاها دى هى اللى بتوصف احوال اناس

هل انت مع او ضد الحرية للبنت؟

karmen 05-28-2009 05:39 AM

معاها طبعا بس تكون فى حدود مش مطلقه لأن أى حاجه سايبه بتكون غلط
هل أنت مع أو ضد الحب من طرف واحد؟؟؟

البرنس الوحدانى 05-29-2009 04:24 AM

لا مش معاها
لازم الحب يكون من الطرفين

هل انت مع او ضد الحب من اول نظرة

MORO CHOCOLATE 05-29-2009 08:08 AM

ضده
لان من وجهة نظري مفيش حاجة اسمها حب من اول نظرة
دة بيبقى اسمه اعجبـــــــــــاب مش حب
الحب معناه اوسع بكتير من مجرد الاعجاب

هل انت مع او ضد تعقيدات الزواج من جانب اهل العروسة؟

البرنس الوحدانى 05-30-2009 04:00 AM

ضده طبعا

هل انت مع او ضد سرقة ايميلات الاخرين؟

EzAt99 06-02-2009 10:01 AM

طبعا ضده.....
هل أنت مع أو ضد تهور رجال الديليفري؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

karmen 06-02-2009 10:39 AM

يعنى ايه تهور رجال الديليفرى
وهما بيتهوروا فى ايه؟؟

EzAt99 06-02-2009 10:57 AM

أبسطهالك......
أقصد إنهم بيسوقوا بسرعة زائدة عن الحد؟؟؟؟؟؟؟؟؟مع العلم إن دا غصب عنهم

prince of alex 06-02-2009 11:56 PM

يا سلاااااااااااااام

هل انت مع لبس الشباب للسلاسل

EzAt99 06-03-2009 09:51 AM

لا طبعا
دا حرااااااااااااااااااااااا ااااااام
هل أنت مع أو ضد السهر؟؟؟؟؟

karmen 06-03-2009 11:28 PM

والله هو صحيا السهر غلط
بس السهر ده لذيذ اوى هو احنا فراخ عشان ننام بدرى
هل أنت مع أو ضد أوباما؟؟

البرنس الوحدانى 06-04-2009 04:54 AM

يخرب بيتهم كلهم

هل انت مع او ضد العصبية؟

MORO CHOCOLATE 06-04-2009 09:35 AM

والله انا ضدها
بس ساعات الواحدة بيبقى غصب عنه
بيتعصب ويرجع يندم
هل انت مع او ضد السياسة الحالية في مصر؟


الساعة الآن 03:35 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir