منتديات كيو ون q8-one

منتديات كيو ون q8-one (http://q8-one.com/vb/index.php)
-   عالم حواء (http://q8-one.com/vb/forumdisplay.php?f=41)
-   -   الحجاب تدين أم موضه أم رمز للإرهاب؟؟!! (http://q8-one.com/vb/showthread.php?t=12538)

ELMAGIC MHE 11-22-2009 02:21 PM

الموضوع بصراحه جامد وتسلم ايدك
ونشكرك جميعا علي الموضوع
وانك فتحتي موضوع ذي ده
:-ss:-ss:-ss:-ss:-ss:-ss

THE STAR 12-03-2009 08:53 AM

الحجاب اللي احنا عارفينو من القران ومن السنه
هوه الحجاب الساتر للعورات
يعني ماكونش لابسه حجاب ولبسي مش عارفه شكلو عامل ازاي
سواء ضيق.. قصير.. يبقى حجابي فقد قيمتو وهدفو في ستر العورات
وحمايتي من ضعاف النفوس
لكن للاسف في دلوقتي بنات كتير قوي بتلسو من باب التغيير
من باب الانسياق وراء الموضه ..تلبسو في رمضان وتقلعو بعدين !!!
كل دي مستجداات على الحجاااب والمحجباات

اما بخصوص ان في فمصر اماكن عامه تمنع دخول المحجبات
لو فيه فعلا كده في بلد عربي مسلم ... يبقى مش من حقنا نلووم على الاجاانب
لما يهينونا كمحجباات ويجرحو فينا ويسمونا ارهابيين
اذا كانت بلدنا بلد مسلم رفضنا يبقى احنا مستنيين الغرب يعترف بينا ؟؟
تحياتي

karmen 12-07-2009 03:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة admin (المشاركة 96160)
الحجاب ده بيصون المرأة ومش ضدها ابدا


(يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِيماً* لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا * مَلْعُونِينَ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا * سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا * (الأحزاب : 59 -62

طبعاً يا أسامه
وصدق الله العظيم
شكرا على مرورك

karmen 12-07-2009 03:52 AM

ميرسي كتير ليك يا أبو عاليه عالمرور العطر

karmen 12-07-2009 03:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the star (المشاركة 101746)
الحجاب اللي احنا عارفينو من القران ومن السنه

هوه الحجاب الساتر للعورات
يعني ماكونش لابسه حجاب ولبسي مش عارفه شكلو عامل ازاي
سواء ضيق.. قصير.. يبقى حجابي فقد قيمتو وهدفو في ستر العورات
وحمايتي من ضعاف النفوس
لكن للاسف في دلوقتي بنات كتير قوي بتلسو من باب التغيير
من باب الانسياق وراء الموضه ..تلبسو في رمضان وتقلعو بعدين !!!
كل دي مستجداات على الحجاااب والمحجباات

اما بخصوص ان في فمصر اماكن عامه تمنع دخول المحجبات
لو فيه فعلا كده في بلد عربي مسلم ... يبقى مش من حقنا نلووم على الاجاانب
لما يهينونا كمحجباات ويجرحو فينا ويسمونا ارهابيين
اذا كانت بلدنا بلد مسلم رفضنا يبقى احنا مستنيين الغرب يعترف بينا ؟؟

تحياتي

والله عندك حق يا ستار
احنا كمسلمين اللي عاملين كده في نفسنا
ومش من حقنا بعد كده نلوم الغرب أبدا
لا يغير الله ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم
تسلمي يا ستار عالمرور العطر

golden man 12-07-2009 04:15 AM

بسم الله الرحمن الرحيم
(يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِيماً* لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا * مَلْعُونِينَ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا * سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا *
صدق الله العظيم
الكلام مفسر نفسه

karmen 12-07-2009 04:18 AM

أكيد يا جولدن
ميرسي كتير على مرورك العطر

الفهد العربى 12-11-2009 05:14 AM

الحجاب عفة وطهارة وليس ارهاب
وانا اشكر جميع اخوانى المجبات واحثهم على المداومة على ارتداة
واحارب كل من يقف ضد ارتداء الحجاب

karmen 12-12-2009 11:25 PM

اكيد يا محمود واحنا كلنا معاك
ميرسي كتير ليك عالمرور الجميل

الطائر المهاجر 12-21-2009 02:51 AM

الله يبارك فيكي
ياكارمن ويبعديك عن الشيطان


الساعة الآن 07:14 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir